اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

قیمت خرید تضمینی گندم 3950 ریال اعلام شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 کشور گفت: با تصویب در کارگروه تعیین قیمت گندم، قیمت خرید تضمینی گندم در سراسر کشور و استان خراسان‌رضوی 3 هزار و 950 ریال اعلام شده است.

قیمت خرید تضمینی گندم 3950 ریال اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5، محمد بدیعی اظهار داشت: به دنبال تصویب قیمت در کارگروه مربوطه تعیین قیمت خرید تضمینی گندم به مبلغ 3 هزار و 950 ریال برای هر کیلوگرم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری اعلام شده است.

بدیعی اضافه کرد: در سال گذشته قیمت پایه گندم براساس جدول پاکی دو درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید محاسبه گردید که در سال جاری با عنایت به ضرورت حمایت از کشاورزان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی این قیمت پایه با افزایش در جدول پاکی با افت مفید و غیرمفید 4 و 2 محاسبه می‌شود.

وی به مکانیزم دیگری در ارتباط با حمایت از گندم‌کاران استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری سِن‌زدگی حداکثر تا 2 درصد بدون کسر بها قابل خرید است و این در حالی است که در سال گذشته به ازای هر درصد سن‌زدگی 100 ریال قیمت گندم کاهش می‌یافت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 اضافه کرد: در سال جاری هم‌چنین در ازای هر درصد پاکی گندم افت مفید و افت غیر مفید به ترتیب 14 و 45 ریال به قیمت پایه آن به ‌عنوان جایزه پاکی اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 تمهید 30 مرکز و کمیسیون خرید در استان را از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده در فصل خرید سال جاری برشمرد و اضافه کرد: در راستای خدمات‌رسانی هر چه سریع‌تر به کشاورزان این مراکز خرید تقریباً در تمام شهرستان‌های استان موجود است.

وی تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی مبنی بر خرید بیش از 650 هزار تن گندم در سال جاری تمام مراکز ذخیره‌سازی استاندارد در استان آماده خدمات‌رسانی در خرید و ذخیره‌سازی دسترنج کشاورزان است که این مراکز ظرفیتی بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن را در سراسر استان در دو بخش دولتی و خصوصی تشکیل می‌دهد.

بدیعی هم‌چنین قیمت پایه خرید گندم دوروم را هم در سال جاری 4 هزار و 150 ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول