اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون وکلای استان اردبیل:

دو هزار پرونده با وکلای معاضدتی به فرجام رسیده است

خبرگزاری فارس: رئیس کانون وکلای استان اردبیل گفت: تعداد دو هزار و 500 پرونده قضایی با انتخاب وکلای معاضدتی در سال گذشته به سرانجام رسیده است.

دو هزار پرونده با وکلای معاضدتی به فرجام رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا عبادی عصر امروز در همایش حقوقدانان، وکلا و رؤسای حقوقی ادارات کل استان اردبیل اظهار داشت: ما هیچ مشکلی در تأمین وکلا برای پرونده‌های معاضدتی نداریم و در تلاش هستیم از این طریق به کمک مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بیاییم.

وی با بیان این‌که به ازای هر یک هزار نفر به شکل استاندارد باید یک وکیل وجود داشته باشد، تصریح کرد: برای جمعیت 70 هزار نفری مددجویان کمیته امداد با توجه به استانداردها و آمارها 14 وکیل نیاز است که هر چند در تأمین آن به شکل کامل با مشکلات و تنگناهایی مواجه هستیم اما در حد توان سعی داریم از وکلای خود برای به سرانجام رسیدن پرونده‌های مددجویان به شکل معاضدتی بهره بگیریم.

عبادی کمک به نیازمندان را یک وظیفه انسانی و شرعی توصیف کرد و افزود: وکیل اصلی و مطلق آفرینش و خلقت خداوند است و اگر اختیاری را نیز تثبیت کرده به صورت کامل و جامع نبوده بلکه قسمتی از امور به مانند وکلا تفویض شده که به صراحت وکالت مطلق امکان‌پذیر نیست و باطل است.

این مسئول به درایت، لیاقت و شایستگی حقوقدانان و همچنین کارشناسان حقوقی ادارات و دستگاه‌های مختلف در رفع مشکلات و تنگناهای مددجویان کمیته امداد برای حل مشکل قضایی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما ضرورت کاهش بزه و جرم در جامعه است چرا که این امر به امنیت و آرامش جامعه کمک کرده و زندگی کم حاشیه و دغدغه‌ای را سبب‌ساز می‌شود.

وی ضرورت آموزش وکلا و حقوقدانان را ضروری اعلام کرد و بیان داشت: برای رفع برخی از آسیب‌ها در این حوزه آموزش مسایل حقوقی در زمینه‌های مختلف در دستور کار است و ما سعی داریم با برگزاری این دوره‌ها به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر نیز صادر کنیم.

به گزارش فارس، رئیس کانون وکلای استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این زمینه کمسیون‌های حقوقی و کیفری در کانون وکلا شکل گرفته است که در این کمیته مشترک سعی داریم هر 15 روز یک بار مسایل و معضلات قضایی و حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان را رصد کرده و در حول و حوش آن آموزش و آگاهی‌بخشی را انجام دهیم.

عبادی از دایر شدن بانک اطلاعات حقوقی و کیفری برای استفاده وکلا و حقوقدانان در حوزه‌ها و موضوعات مختلف خبر داد و اضافه کرد: وکیلی که در حوزه تربیت، منابع طبیعی و یا اراضی ملی چندان آگاهی و مهارت ندارد و در موضوعات پیچیده مختلف از تبحر خاصی برخوردار نیست، می‌تواند با حضور در این کمسیون‌ها و جلسات آشنایی حقیقی پیدا کند.

وی همچنین پیشنهاد کرد: قبل از طرح شدن مسایل حقوقی با صاحبان پرونده‌ها و مددجویان جلساتی برگزار شده و مسایل مختلف به آنها تبیین شود تا مبادا در بررسی‌های تکراری پرونده‌ها مشکلاتی به وجود آید.

عبادی در ادامه سخنان خود گفت: همکاران ما که به خوش‌نامی معروف هستند، هرگز راضی نیستند پرونده‌ای به دلیل مشکلات و نارسایی اطلاعاتی به سرانجام نرسد که به نظر می‌رسد این امر به حیثیت وکیل نیز لطمه وارد می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما با تعامل با کمیته امداد و بهزیستی به انجام وکالت و مشاوره‌های رایگان هیچ مشکلی نداریم و همکاران ما حتی گاه هزینه‌های دادرسی را نیز از جیب خود پرداخت می‌کنند.

در این جلسه نماینده حقوقدانان ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان نیز دستگیری از نیازمندان را توصیه دین اسلام اعلام کرد و اظهار داشت: اگر معتقدیم زکات علم نشر آن است کمک به نیازمندان و حل مشکل قضایی آنها بزرگ‌ترین زکات و عبادت است.

صادق اصغری کله‌سر تصریح کرد: به یقین همه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از مشکلات قضایی رنج نمی‌برند بلکه تعدادی از آنها درگیر این مشکلات هستند که شاید 10 درصد مددجویان کمیته امداد را شامل شود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول