اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان:

وکلا محافظان قضات در ورطه‌های خطا هستند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان گفت: استقلال ویژگی منحصر به فرد نهاد وکالت است که هیچ یک از اعضای دستگاه قضا این ویژگی را ندارد.

وکلا محافظان قضات در ورطه‌های خطا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن قائم‌فر در شصتمین سال استقلال کانون وکلای دادگستری و گرامیداشت صد و دومین سالگرد تأسیس نهاد وکالت در ایران با بیان اینکه بسیاری از افراد معتقدند وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند و اینکه عدالت باید به وسیله آنها تحقق پیدا کنند، تصریح کرد: اما اگر منظور از تعبیر دو بال فرشته عدالت تعبیر این باشد که وکیل و قاضی به هم وابسته باشند، تعبیری نادرست است و بر این اساس وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت نیستند.

وی با اشاره به اینکه در تحقق عدالت و رسیدگی به دعوا تنها قاضی و وکیل دخیل نیستند، اظهار داشت: مجموعه خانواده وکالت، کانون کارشناسان و پزشکی قانونی نیز در تحقق عدالت و رسیدگی به دعوا سهیم هستند.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان یادآور شد: قانون‌گذار برای جلوگیری از هر گونه تخلف و اطمینان بیشتر برای رسیدگی صحیح به پرونده ترفندهایی را به کار گرفته است و از زمان آغاز پرونده حقوقی یا کیفری تا زمان اجرای حکم موارد متعددی را برای جلوگیری از تضییع حق افراد قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه استقلال ویژگی منحصر به فرد نهاد وکالت است که هیچ یک از اعضای دستگاه قضا این ویژگی را ندارد، گفت: وکیل تنها شخصی است که قانون‌گذار به او اجازه داده به منظور پیشگیری از بروز تخلف در هر مرحله از رسیدگی حاضر شود.

قائم فر تصریح کرد: وکیل، از افتادن قاضی در ورطه‌های خطا پیشگیری می‌کند و قاضی همواره باید بداند، وکیل مقامی است که در کنار او قرار دارد و او را راهنمایی می‌کند.

وی اضافه کرد: استقلال وکلا از سویی حق و از طرف دیگر تکلیف است، بنابراین تمام وکلا باید از استقرار نهاد وکالت و وکلای دادگستری پاسداری کنند و در صورتی‌که تمام مجموعه از این استقلال محافظت کند، می‌توان هم‌چنان از استقلال واقعی نهاد وکالت محافظت کرد.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان خطاب به وکلا گفت: تمام وکلا باید با قدرت زیاد به کوچک‌ترین تخلفی که از سوی همکاران خود می‌بینند، حساس بوده، چرا که دیگران نتوانند به هر بهانه این استقلال را خدش‌ دار کنند.

وی تصریح کرد: قدرتی که قانون‌گذار به هیچ مقام قضایی نداده است به وکیل اعطاء کرده و اگر وکیلی را دستگاه قضا تعیین کند، چنین وکیلی استقلال ندارد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول