اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان:

مخدوش کردن استقلال وکلا چالش بزرگ کانون‌های وکالت است

خبرگزاری فارس: رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان گفت: مخدوش کردن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری یکی از چالش‌هایی است که امروزه کانون‌های وکالت با آن مواجه هستند.

مخدوش کردن استقلال وکلا چالش بزرگ کانون‌های وکالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسدالله اسلامی در شصتمین سال استقلال کانون وکلای دادگستری و گرامیداشت صدو دومین سالگرد تأسیس نهاد وکالت در ایران با بیان اینکه مخدوش کردن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری یکی از چالش‌هایی است که امروزه کانون‌های وکالت با آن مواجه هستند، تصریح کرد: هر گونه خدشه و یا از بین بردن استقلال کانون وکلا به منزله این است که شاهرگ یک انسان را قطع کنند.

وی افزود: یکی دیگر از چالش‌های کانون وکلا، انجام اقداماتی مانند موازی‌سازی و موازی‌کاری تحت موضوعاتی هم‌چون ماده 177، ماده 187 مکرر و صدور پروانه وکالت توسط قوه مجریه است.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان بیان داشت: در حال حاضر آثار علمی و عینی این موازی‌کاری و موازی‌سازی را در جامعه می‌بینیم و ذکر این نکته ضروری است که ما مشکلی با ماده 187 و وجود وکلای بیشتر نداریم، اما نباید موضوع اصلی یعنی استقلال وکلا زیر سؤال برود.

وی گفت: مراکز تحقیقاتی و علمی تبعات این موازی‌کاری و موازی‌سازی را بررسی و نتایج آن را به مرکز پژوهش‌های تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

اسلامی اظهار داشت: براساس قوانین موضوعه تربیت وکیل و صدور پروانه وکالت به دلیل حفظ استقلال کانون‌های دادگستری در اختیار هیچ یک از قوای مقننه، قضائیه و مجریه نیست.

وی تأکید کرد: قانون استقلال وکلا، استحکام و اصلاحات آن از وظایف قوه مقننه است، اما اگر موازی‌سازی یا موازی‌کاری شود، تبعات نامطلوبی برای جامعه به همراه دارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان با بیان اینکه در ضرورت استقلال وکیل در جهت برگزاری دادرسی عادلانه تردیدی نیست، اظهار داشت: منظور از استقلال وکیل این است که وکیل دادگستری در انجام وظایف مقرره قانونی بدون هیچ گونه بیم و در نهایت امنیت با تمام توان از موکل خود دفاع کند.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی شغل وکالت دفاع از حق موکل بدون ترس و با امنیت است و از آن جایی که در رسیدگی به پرونده، هدف اجرای عدالت است، بنابراین برای رسیدن به عدالت استقلال قاضی و وکیل یک امر مسلم است.

اسلامی با اشاره به اینکه استقلال وکیل مانند رگ‌های اصلی بدن است که بقای انسان وابسته به آن می‌باشد، اضافه کرد: باید در این رگ‌ها خونی پاک، سالم و بدون ایراد جریان داشته باشد که این موضوع به خود وکلای دادگستری باز می‌گردد، ما بر اعتلای علمی، عملی و اخلاقی وکلا پافشاری می‌کنیم و ما راهی به جز تهذیب و تزکیه نفس و اعتلای اخلاقی نداریم.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان با بیان اینکه زمانی‌ که اعتماد مردم به جامعه وکالت بیشتر شود، فرهنگ استفاده از وکیل نیز در جامعه ایجاد می‌شود، ادامه داد: در راستای همراهی با مردم کانون وکلای دادگستری اصفهان، در چهاردهم اردیبهشت‌ماه سال آینده همایش تخصصی قانون، آب، زاینده‌رود را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول