اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده هوانیروز در سالگرد شهید شیرودی:

تعهد، رمز ماندگاری نام شیرودی است / رویکرد دشمن به جنگ فرهنگی است

خبرگزاری فارس: فرمانده هوانیروز گفت: تعهد و ایثار رمز ماندگاری نام شهید علی اکبر شیرودی است.

تعهد، رمز ماندگاری نام شیرودی است / رویکرد دشمن به جنگ فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیرود تنکابن، امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری بعدازظهر امروز در سی‌امین سالگرد شهادت امیر خلبان علی‌اکبر قربان‌شیرودی با تاکید بر اینکه آنچه از گذشته برای ما مانده است باید درس عبرتی برای ساخت آینده و راه آینده‌مان باشد به فرازی از تاریخ جنگ از دنیا و یادآوری حماسه هشت سال دفاع مقدس به ویژه نیروهای مسلح ارتش و هوانیروز اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که ابتدایی‌ترین روزهای انقلاب عده‌ای تاکید داشتند ارتش باید منحل شود امام راحل با هشیاری و درایتی که داشتند مانع آن شدند تا ارتش برای پایداری نظام باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه تمام شهدا برای ما عزیزند، اظهار داشت: برخی از شهدا به دلیل اثرگذاری‌هایی که در دفاع مقدس داشتند بیشتر در محافل مورد توجه هستند.

یاری ادامه داد: شهید شیرودی 26 سال سن داشت که به شهادت رسید و دو سال و 80 روز از دوره خدمتی خود را در نظام جمهوری اسلامی گذراند.

وی با تاکید بر اینکه شهید شیرودی چه کرد که نامش باقی مانده است، بیان داشت: نقش کلیدی در ماندگاری نام شیرودی تعهد و ایثار است که در همه شهدا و ایثارگران ما این شاخص وجود داشت.

یاری در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: شهید شیرودی زنده است چون شهدا زنده‌اند و امروزه در این مملکت در جای جای آن همواره بحث و صحبت از شهدا و شجاعت ایشان است.

وی تصریح کرد: زنده بودن به این معنا نیست که فردی راه برود یا کاری انجام دهد بلکه زنده بودن به اثرگذاری است پس شهید شیرودی کسی بود که حضرت امام که هیچگاه اهل تعریف و تمجید نبودند در مورد شخصیت ایشان سخن‌ها گفته‌اند.

فرمانده هوانیروز با اشاره به شهدای دفاع مقدس و ارتش جمهوری اسلامی و هوانیروز و دلاوری آنان یادآور شد: شهیدان حق زیادی برگردن ما دارند.

وی با تقدیر از مردم شیرود و شهرستان تنکابن در برگزاری شایسته یادواره شهدای شیرود به ویژه شهید شیرودی به اثرگذاری این مراسم و برنامه‌ها در شناخت هرچه بیشتر نسل آینده از فداکاری شهدا اشاره کرد و بیان داشت: امروزه دشمنان ما در جنگ با ما از رویکرد جنگ سخت و فیزیکی به جنگ نرم و فرهنگی روی آوردند چون تفکرات تغییر کرده است.

یاری افزود: آنها در جنگ خود با ما روی افکار، احساسات و نسل آینده کار می‌کنند و امروزه شاهد آن هستیم با انتشار دروغ‌ها و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و همچنین ترور شخصیت‌های علمی تلاش دارند به گونه‌ای دیگر به نظام صدمه بزنند و این مسئله می‌طلبد تا هشیاری بیشتر به خرج داده و با توجه به فرامین ولایت فقیه و به خرج دادن بصیرت جلوی توطئه‌های آنان را بگیریم.

ارتش ایران امروز مقتدرترین ارتش جهان است

امام جمعه تنکابن نیز در این مراسم با بیان مطالبی درباره عظمت روح شهدا و شهید شیرودی و تاکید بر اینکه ما باید نسبت به شهدا احساس دین کنیم از ایثار و فداکاری شهدا سخن گفت و تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز مقتدرترین ارتش جهان است و آنچه نیروهای مسلح به ویژه ارتش را از سایر نیروهای نظامی دنیا متمایز ساخته است بعد معنوی و توجه به ارزش‌ها است.

حجت‌الاسلام محمد قدوسی اظهار داشت: بزرگ‌ترین افتخار ما در این مسئله این است که نیروهای مسلح ما تحت فرماندهی ولایت فقیه هدایت و رهبری می‌شوند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول