اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله مقتدایی:

شهید مطهری بهترین الگوی عملی برای طلاب است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: نیاز به الگوی صحیح در حوزه‌های علمیه احساس می‌شود و بهترین الگو برای پیشرفت در این شرایط، شخصیت شهید مطهری است.

شهید مطهری بهترین الگوی عملی برای طلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت سالروز شهادت علامه شهید، مرتضی مطهری اظهار کرد: آیت‌الله مطهری دارای ویژگی خاصی بود که این ویژگی پس از امام خمینی(ره) در کمتر شخصیتی دیده می‌شود.

وی افزود: این شهید بزرگوار تابع وظیفه بوده و در هر زمان تنها به تکلیف می‌اندیشید و به دنبال انجام آن وظیفه، فعالیت‌های خود را تنظیم می‌کرد و این ویژگی همواره در ایشان دیده می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطر نشان کرد: این ویژگی در امام خمینی(ره) مشهود بود زیرا ایشان در زمان زعامت آیت‌الله بروجردی، اقدامی در این خصوص انجام نداد و تنها پس از رحلت این مرجع تقلید و با احساس وظیفه‌ای که می‌کرد، تا پای جان در راه اسلام ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری نیز دارای همین ویژگی بود عنوان داشت: این شهید از مدرسان معروف مدارس علمیه قم بود به طوری که اگر این مسیر را ادامه می‌داد، به مرجع تقلیدی در سطح جهانی تبدیل می‌شد.

مقتدایی ادامه داد: وظیفه‌شناسی شهید مطهری موجب شد که وی خلأ موجود در بین دانشجویان و جامعه دانشگاهی ایران را تشخیص داده و برای سیراب ساختن جامعه علمی کشور از معارف ناب اسلامی، حوزه علمیه را رها کرده و وارد عرصه دانشگاهی شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه زمینه تدریس دوره‌های عالی حوزوی و نیز مرجعیت در شهید مطهری وجود داشت گفت: این شهید تمام این موارد را رها کرد و به درون جامعه دانشگاهی وارد شد تا تبلیغ عظیم و موثر خود را در دانشگاه‌های مختلف آغاز کند.

وی با اشاره به تألیف کتاب‌های گوناگون در موضوعات مختلف توسط شهید مطهری افزود: این شهید بزرگوار تمام شبهات، سئوالات و خرافات موجود در جامعه را به دقت ارزیابی کرده و برای پاسخگویی به آنها، دست به نگارش کتاب‌های متنوعی زد.

مقتدایی تالیف کتاب‌های گوناگون را نیز در راستای وظیفه‌شناسی شهید مطهری دانست و تصریح کرد: در زندگی این شهید دیده می‌شود که اخلاص در عمل از دیگر ویژگی‌های وی بود زیرا کارهای خود را در راستای رضای الهی انجام می‌داد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان داشت: حضور شهید مطهری در انجمن‌های علمی و دانشگاهی و رها کردن حوزه‌های علمیه موجب اعتراض بسیاری از افراد شد اما وی به تمام این اشکالات بی‌اعتنا بود و تنها به وظیفه خود عمل می‌کرد زیرا تشخیص او این بود که صرف عمر در جامعه دانشگاهی در آن شرایط، ارزش بیشتری دارد.

وی با اشاره به انس با قرآن به عنوان ویژگی سوم شهید مطهری افزود: تلاوت قرآن در ساعات مختلف شبانه‌روز و نیز توجه به نماز شب در اوج محبوبیت و شهرت، عبودیت و بندگی وی را ثابت می‌کند.

مقتدایی خاطر نشان کرد: نماز شب شهید مطهری توأم با مناجات و تضرع و زاری بود که مجموعه این عوامل سبب اظهار عبودیت خالص وی می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به خاطرات مقام معظم رهبری از سیره شهید مطهری گفت: روش زندگی ایشان در منزل و حجره موجب برجستگی شخصیتی وی شده است.

وی با تاکید بر تاثیر بسزای تکلیف‌گرایی در اتصال انسان به دریای عظیم الهی عنوان داشت: خروج از محدودیت نتیجه این رویکرد بوده و شهید مطهری نیز همواره در همین راستا گام بر می‌داشت.

آیت‌الله مقتدایی تشکیل ستاد بزرگداشت سالروز شهادت شهید مطهری را اقدامی مفید و ارزنده دانست و افزود: نیاز به الگوی صحیح در حوزه‌های علمیه احساس می‌شود و بهترین الگو برای پیشرفت در این شرایط، شخصیت شهید مطهری است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه معاونت‌های مختلف موجود در حوزه علمیه می‌توانند کمک زیادی به این ستاد داشته باشند گفت: تاکید شده است که معاونت‌های حوزه علمیه تمام تلاش خود را برای بهتر برگزار کردن مراسم‌های مربوط به هفته معلم به کار گیرند.

وی ابراز کرد: تشکیل شوراهای استانی حوزه علمیه در بیش از 27 استان اقدامی فوق‌العاده بوده که موجب بررسی و حل مشکلات موجود در مدارس علمیه مناطق مختلف کشور می‌شود و این امر در حوزه علمیه بی‌سابقه بوده است، بنابراین هماهنگی‌های مربوط به مراسم‌های هفته معلم و سالروز شهادت علامه مطهری باید با این شوراها صورت گیرد تا برنامه‌های متنوعی در سطح کشور برگزار شود.

آیت‌الله مقتدایی با تاکید بر الگو قرار دادن شهید مطهری برای همه طلاب در زمینه‌های مختلف علمی و اخلاقی افزود: این مسئله با همت همه دست‌اندرکاران حوزوی و ستاد بزرگداشت سالروز شهید مطهری امکان‌پذیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت تبلیغ بین‌المللی ادامه داد: نیاز اساسی مردم بسیاری از کشورها، علوم و معارف اهل‌بیت(ع) است که با استقبال گسترده آنها نیز روبه‌رو شده و عطش به این مباحث در آنها دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه همه اعضای ستاد بزرگداشت سالروز شهید مطهری در ثواب نشر آثار این شهید شریک خواهند بود گفت: پیامبر اسلام(ص) به حضرت علی(ع) می‌فرماید ثواب هدایت حتی یک فرد از تمام آنچه خورشید و ماه بر آن بتابند بیشتر خواهد بود.

آیت‌الله مقتدایی در پایان ضمن تشکر از موضع‌گیری‌های علی مطهری در مجلس شورای اسلامی افزود: فعالیت‌های این نماینده مجلس نشان می‌دهد که پیرو پدر شهید خویش است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول