اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

حضرت زهرا(س) شهید راه ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: حضرت زهرا(س) برای دفاع از حریم ولایت جان خود را فدا کرد و شهید شد.

حضرت زهرا(س) شهید راه ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سید حسین رکنی‌حسینی چهارشنبه شب در جمع عزاداران حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به مظلومیت دختر پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: اگر به عمق موضوع شهادت این بانوی نمونه فرو رویم خواهیم دانست که حضرت زهرا برای دفاع از ولایت جان خود را فدا کرد.

وی افزود: بیایید ما نیز مدافع حریم ولایت باشیم و به مظلومیت فاطمه و اولاد پاکش پایان دهیم و در مسیر ولایت و امامت گام برداریم.

مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی بردخون نیز در این مراسم با اشاره به حدیث ثقلین گفت: قرآن و اهل‌بیت دو پشتوانه محکم برای مسلمانان است که اگر از هم جدا نشوند و ما از آنها جدا نشویم هیچگاه گمراه نخواهیم شد و در خط هدایت خواهیم بود.

حجت‌الاسلام ابراهیم سعیدی افزود: حجاب و عفاف گوهر ارزشمند حضرت زهراست که برای ما به یادگار مانده، بنابراین بر زن و مرد لازم است برای پاسداشت این گوهر تلاش کنند اما متأسفانه در جامعه اسلامی بدحجابی و بی‌حجابی به موضوعی عادی تبدیل شده و فاصله بین زنان و مردان نامحرم کم شده است.

وی اضافه کرد: خداوند متعال بهتر می‌داند بندگانش را چگونه تربیت کند زیرا برخی اوقات چشم و گوش چیزهایی را می‌بینند و می‌شنوند که موجب گناه می‌شوند پس باید مواظب باشیم و در مسیر گناه قرار نگیریم، همانگونه که در صدر اسلام عده‌ای گمراه شدند و دست به کاری اشتباه زدند که شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)را در پی داشت.

سعیدی یادآور شد: ایام فاطمیه را باید عاشورایی کرده و با خدمت به حضرت زهرا و اولاد پاکش اجر دنیا و آخرت را نصیب خود کنیم زیرا بشریت مدیون خاندان پیامبر است و هر کدام از فرزندان زهرا(س) که رهبری جامعه را بر عهده گرفتند، مردم را به رستگاری رساندند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هرگز نباید پهلوی شکسته، بازوی کبود و صورت سیلی خورده حضرت فاطمه زهرا(س) را فراموش کنیم خاطر نشان کرد: حضرت علی(ع) مظلوم بود، مبادا علی زمان نیز مظلوم بماند و باز تاریخ تکرار شود.

شب گذشته همزمان با سراسر کشور، بردخون نیز در غم شهادت بانوی نمونه اسلام غرق در اشک و ماتم بود؛ هیئت‌های عزاداری حضرت علی‌اصغر و حضرت ابوالفضل به عزاداری شهادت بانوی یگانه عالم پرداختند و مجالس ماتم در تکایا و حسینیه‌های شهر و روستاهای بردخون برپا شد. مراسم ویژه‌ای نیز با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان بخش در امامزاده شاهزاده محمد روستای بردخون کهنه برگزار شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول