اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

شهید مطهری شخصیتی جامع‌الاطراف بود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: شهید مطهری شخصیت جامعی بود به این معنی که در همه زمینه‌ها صاحب‌نظر و دارای آثار است.

شهید مطهری شخصیتی جامع‌الاطراف بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت علی(ع)در نهج‌البلاغه مقایسه‌ای بین مال و علم کردند که بسیار در خور توجه است.

وی افزود: ایشان می‌فرماید ثروت‌اندوزان در هر صورت هلاک می‌شوند حتی در زمان حیاتشان هم اسمشان در لیست مردگان است اما علما تا آخر دنیا زنده‌اند هر چند جسم فیزیکی آنها بین ما نیست ولی آثارشان در دل‌ها همیشه باقی است و نسل به نسل منتقل می‌شود.

این مرجع تقلید شهید مطهری را مصداق بارز این کلام امیر مومنان(ع) دانست و گفت: واقعا این قبیل فعالیت‌ها در مورد این عالم بزرگ بسیار زیبنده است.

وی با اشاره به جامعیت شهید مطهری و ضرورت بیان اهداف اسلام در این مقطع زمانی ابراز کرد: چه بهتر که سالگردها بهانه‌ای برای طرح این مسائل باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با برشمردن ویژگی‌های شهید مطهری عنوان کرد: جامعیت نخستین ویژگی این شهید بزرگوار بود؛ ایشان از نظر عقاید اسلامی، فقه، اصول، تفسیر و فلسفه جامعیت قابل توجهی داشت و همین مسائل تاثیرگذاری آثار ایشان را بیشتر می‌کند.

وی زمان‌شناسی را ویژگی دیگر شهید مطهری ذکر کرد و افزود: وی اقتضائات زمان را به خوبی می‌دانست و مسئولیتی که زمان بر عهده او می‌گذاشت را به دقت انجام می‌داد.

استاد حوزه علمیه قم فداکاری را ویژگی دیگر شهید مطهری برشمرد و گفت: این شهید بزرگوار زمانی که ‌دید دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های غربی با شتاب در حال حرکت هستند احساس کرد حضور او در دانشگاه ضروری است بنابراین قم را رها کرد و به تهران رفت و البته تاثیرگذاری زیادی هم داشت.

وی ادامه داد: اگر دانشگاهیان در انقلاب هماهنگی زیادی با یکدیگر داشتند به واسطه همین فعالیت‌های ایشان و شهید بهشتی بوده است که البته شهید مطهری در این زمینه پیشگام بود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی نوع‌پروری و کار تمام وقت را از دیگر خصائص این شهید قلم عنوان کرد و با اشاره به مصاحبت با وی در زندان پهلوی گفت: ایشان در زندان هم مشغول مطالعه، گفت‌وگو و بحث بود و آنجا نسبت به صفات برجسته ایشان بیش از پیش پی بردم.

وی مجهز بودن به سلاح قلم و بیان را ویژگی دیگر این عالم عنوان کرد و گفت: شهید مطهری از این دو سلاح برای دفاع از اسلام، تشیع و حکومت اسلامی بهره می‌برد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: هر سال باید برنامه‌های جدیدی اجرا شده و از آثار شهید مطهری برای توجه دادن به مسائل واجب جامعه استفاده شود.

وی با ارائه پیشنهادی برای انجام هر چه بهتر فعالیت‌های این ستاد عنوان کرد: در بحث‌هایی که در سایت و یا فصلنامه قرار می‌دهید مقید به مطالب گفته شده از شهید مطهری نباشید بلکه مطالبی از دیگران اما در راستای آن تفکرات را هم مورد استفاده قرار دهید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خبررسانی را مهم‌ترین ابزار آگاهی‌بخشی به جامعه دانست و افزود: فعالیت‌های خوبی صورت می‌گیرد اما خبررسانی درباره این فعالیت‌ها کافی نیست.

وی با اشاره به فعالیت شبکه ولایت عنوان کرد: شما می‌توانید از رسانه‌های دیگر اخبار فعالیت‌های خود را به اطلاع عموم برسانید و ما نیز آماده ارائه اطلاعات و اخبار در مورد فعالیت‌های این ستاد از شبکه ولایت هستیم.

این مرجع تقلید با تقدیر از مواضع علی مطهری در مجلس عنوان کرد: استقلال فکری که در شهید مطهری بود به فرزند او هم به ارث رسیده و این استقلال بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: خداوند وقتی می‌خواهد کسی را محبوب خلق قرار دهد فرزندانی به وی عطا می‌کند که آثار او را پیگیری کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول