اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

بررسی معاد جسمانی از دیدگاه ابن عربی و ملاصدرا چاپ شد

خبرگزاری فارس: کتاب بررسی معاد جسمانی از دیدگاه ابن عربی و ملاصدرا به همت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی چاپ شد.

بررسی معاد جسمانی از دیدگاه ابن عربی و ملاصدرا چاپ شد

مدیر تدوین و نشر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب بررسی معاد جسمانی از دیدگاه ابن عربی و ملاصدرا اظهار کرد: این اثر از سوی علیرضا کرمانی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در 512 صفحه تالیف شده که نود و پنجمین کتاب موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در موضوع کلام و عقاید است.

وی با بیان اینکه نظریه‌های ابن عربی درباره معاد موضوع اصلی این کتاب است گفت: نویسنده این کتاب به ارائه تحلیلی دقیق از آرای ابن عربی و ملاصدرا در زمینه معادشناسی برای محققان رشته فلسفه و عرفان می‌پردازد.

محمد روحانی خاطر نشان کرد: کتاب بررسی معاد جسمانی از دیدگاه ابن عربی و ملاصدرا از چهار فصل تشکیل شده که چیستی معاد و مروری بر دیدگاه‌ها، معاد جسمانی از دیدگاه ابن عربی، معاد جسمانی از دیدگاه صدرالمتألهین، مقایسه، نقد و نتیجه‌گیری از جمله فصل‌های این کتاب است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: میراث فلسفی و عرفانی ما مسلمانان اقیانوسی گسترده و ژرف است که ذخایر آن به برکت اسلام پایان نمی‌پذیرد، بنابراین از این‌رو شایسته است با دیده تعظیم به این میراث بنگریم.

در ادامه خاطر نشان شده است: در میان این میراث فرهنگی و اسلامی دو تن از شخصیت‌های برجسته حوزه عرفان و فلسفه یعنی ملاصدرا و ابن عربی از اهمیت دو چندان برخوردار هستند.

در بخشی دیگر از مقدمه این کتاب تصریح شده است: در زمینه معاد جسمانی از دیدگاه ملاصدرا تحقیقاتی وجود دارد که ما در این نوشته‌ها سعی کردیم از آنها بهره ببریم.

در یکی از فصل‌های این کتاب آمده است: معاد در جایی به کار می‌رود که شیء به حالت گذشته خود بازگشت کند و واژه معاد به معنای عالم آخرت و قیامت به کار می‌رود.

کتاب بررسی معاد جسمانی از دیدگاه ابن عربی و ملاصدرا با قیمت 7 هزار و 700 تومان و تیراژ هزار عدد به همت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چاپ شده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول