اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج)

کتاب «جامعه منتظر، چالش‌ها و آسیب‌ها» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «جامعه منتظر، چالش‌ها و آسیب‌ها» توسط بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) منتشر شد.

کتاب «جامعه منتظر، چالش‌ها و آسیب‌ها» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اندیشه مهدوی، پاسخگوی خواسته و نیاز دیرین انسان‌ها در اصلاح وضعیت نابسامان زندگی بشری است و در این میان، نشناختن امام و راه، اهداف و جایگاه امام و وظایف شیعیان در قبال او، همان زندگی جاهلی است که مرگ جاهلی را در پی دارد.

بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در راستای این هدف مهم، مجموعه‌ای را به نام «انتظار» فراهم آورده تا به تبیین مباحث و موضوعات مختلف فرهنگی مهدویت به صورت مختصر و با حجمی اندک بپردازد.

از جمله آثار مکتوبی که اخیرا توسط این بنیاد منتشر شده است، کتاب ارزشمند «جامعه منتظر، چالش‌ها و آسیب‌ها» که شامل مباحثی در خصوص مهدویت، امام عصر(عج)، جامعه مدنی و تاثیر مهدویت بر افکار و اندیشه‌ها در طول تاریخ بوده و در چهار فصل تنظیم شده است.

«آسیب‌شناسی جامعه منتظر»، «عوامل پیدایش آسیب در جامعه منتظر»، «آثار و پیامدهای آسیب در جامعه منتظر» و «نقد و بررسی مستند آسیب‌ها در جامعه منتظر» فصول مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند که هر یک از آنها نیز خود شامل مباحثی چون مفهوم‌شناسی جامعه منتظر، آسیب‌های فکری و اعتقادی، زمینه‌سازی از راه گسترش ظلم و فساد، فقر فرهنگی، آسیب‌های فردی و بازخوانی پرونده‌های مدعیان دروغین هستند.

کتاب «جامعه منتظر، چالش‌ها و آسیب‌ها» توسط محمد میرتبار به رشته تحریر درآمده و توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مرکز تخصصی مهدویت در 162 صفحه به زیور طبع آراسته شده است.

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در چاپ این کتاب و آثاری از این دست، همکاری گسترده‌ای با مرکز تخصصی مهدویت داشته و تاکنون ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات مهدوی را روانه بازار کرده است.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول