اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

فراخوان کنگره علمی عرفانی "سیدعلی‌آقا قاضی" در تبریز منتشر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار و توزیع فراخوان کنگره علمی عرفانی "آیت‌الله سید‌علی آقاقاضی طباطبایی" در تبریز خبر داد.

فراخوان کنگره علمی عرفانی "سیدعلی‌آقا قاضی" در تبریز منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "علی داننده" گفت: تربیت یافتگان مکتب پرآوازه تشیع در حوزه‌های علمیه در هر برهه از زمان هدایت جامعه و نسل‌ها را بر عهده داشته‌اند و با تربیت نفوس مستعده، سیمای نورانی اسلام را به انسان‌ها معرفی کرده‌اند.

وی با اشاره به لزوم تبیین ابعاد شخصیت فردی و اجتماعی و همچنین عرفان ناب علمای بزرگ شیعه گفت: "سید علی قاضی طباطبایی" نمونه بارزی از مفاخر دینی، ‌اخلاقی و عرفانی ایران اسلامی به ویژه خطه ولایتمدار آذربایجان است که در طول عمر پربرکت خویش با تربیت شاگردان برجسته، دین خود را نسبت به اسلام و تشیع ایفا کرد.

وی افزود: آن عالم بزرگوار در صراط مستقیم رسیدن به مقامات معنوی با تکیه بر "قرآن" و "عترت" همچون چراغی فروزان برای سالکانی است که قدم در این راه نهاده‌اند.

داننده گفت: از بهمن‌ماه 1390 با راه‌اندازی دبیرخانه کنگره بزرگداشت این فقیه متاله اقدامات اولیه آغاز شده و محورهای همایش مشخص گردید.

وی افزود: عناوین فراخوان کنگره در دو بخش شامل زندگانی و حیات علمی و سیره عملی و روش تربیتی آن بزرگوار تعریف شده است.

داننده گفت: بخش زندگانی و حیات علمی آیت‌الله سید علی قاضی شامل: خاندان،‌ مقام و منزلت فقهی، ‌اساتید برجسته اخلاقی و عرفانی، اساتید فقهی، شاگردان و تربیت یافتگان و آثار ایشان است.

وی افزود: بخش دوم که سیره عملی و روش تربیتی ایشان است شامل: آموزه‌های اخلاقی و عرفانی در حوزه‌های علمیه، جایگاه عرفان و اخلاق در نجف اشرف، سلوک اخلاقی آیت‌الله قاضی، سیره و روش تربیتی، اندیشه‌های عرفانی، نقش علمی و عملی شاگردان ایشان در حوزه‌های علمیه، تجلی تمسک به اهل بیت (ع) در روش تربیتی ایشان، مطالعه تطبیقی سلوک در مکتب عرفانی وی، ضرورت و شرایط استاد در سلوک عرفانی آیت‌الله قاضی و دستورالعمل‌های اخلاقی و مبانی آن در سیره آن بزرگوار می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آخرین مهلت ارسال چکیده آثار را بیستم اردیبهشت جاری و اصل مقالات را پایان تیرماه 1391 عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود تا پایان زمان یاد شده به دبیرخانه کنگره واقع در تبریز، خیابان جمهوری اسلامی، پشت مسجد آیت‌الله انگجی، انتهای بن‌بست فتوره‌چی، پلاک 14 ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.seiedalighazi.ir مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت مسجد‌ آیت‌الله انگجی نخستین کنگره بزرگداشت مقام علمی عرفانی آیت‌الله سید علی‌آقا قاضی طباطبایی را در آبان‌ماه 1391 در تبریز برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام "احمد غروی"، حجت‌الاسلام "سیدابراهیم علوی"، حجت‌الاسلام "محمود لطیفی"، حجت‌الاسلام "مهدی عالی" و "سید مسعود نقیب" به‌عنوان اعضای کمیته علمی و "علی داننده" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به‌عنوان دبیر این کنگره علمی عرفانی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول