اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌گیرد

تکمیل 18 هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی در کشور

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری، تکمیل 18 هزار طرح نیمه تمام تولیدی و صنعتی با 20 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی است.

تکمیل 18 هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید علیرضا شجاعی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمایت از صنایع نوین، همکاری با استانداران، توجه به آمایش صنعتی و تجاری از طرح‌های در دست اجرای وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری است.

شجاعی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بهبود فضای کسب و کار، رونق تولید و سرمایه‌گذاری، ظرفیت‌سازی، توسعه بازار داخلی، رشد صادرات، مدیریت واردات، توانمندسازی بخش خصوصی، مقابله با تحریم‌ها و هدفمند کردن یارانه‌ها در دستور کار این وزارتخانه است.

وی با اشاره به اینکه شناساندن تنوع وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت و مدیریت رویکرد دانش‌بنیان از اهداف مهم وزارت صنعت و معدن و تجارت است، افزود: مدیریت 40 درصد تولید ناخالص ملی، برنامه‌ریزی مبتنی بر غیرنفتی کردن صادرات و نظارت بر تولید و تجارت چند هزار کالا از برنامه‌های مدون در حوزه صنعت و معدن است.

مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت تصریح کرد: در سال گذشته 14 هزار جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری 72 هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 408 هزار نفر صادر شده و همچنین صدور 5 هزار و 500 مجوز بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 700 میلیارد تومان با 95 هزار فرصت شغلی صورت گرفته است.

شجاعی اضافه کرد: محقق شدن 80 درصد تعهد وزارتخانه در حوزه اشتغال، صدور 3 هزار نوع کالا به خارج از کشور و کسب رتبه‌های 10 و 20 در تولید 60 نوع ماده معدنی با 60 میلیارد تن ذخائر معدنی، صادرات سیمان، مس، آلومینیوم، کاشی، خودرو، زعفران، پسته و فرش از دیگر فعالیت‌های وزارت صنعت و معدن و تجارت در سال گذشته بوده است.

وی از وجود 505 هزار واحد صنعتی فعال در کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته 270 میلیارد تومان در صنعت فارس سرمایه‌گذاری شده که نشان از سرعت بالای فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در این استان است.

مشاور وزیر تجارت، صنعت و معدن در مورد عوامل تاثیرگذار در گرانی بعضی از کالاها افزود: گرانی قیمت ارز و تغییر قیمت 90 درصدی واردات و نهاده‌های دامی از جمله عوامل گرانی است.

شجاعی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با گرانی کالا، با هرگونه افزایش قیمت برخورد جدی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه 50 میلیارد تومانی آمایش تجاری، اختصاص ردیف مستقل برای تولید ملی، بازنگری قانون حمایت از استفاده و توان داخلی و معرفی180 طرح برای ارائه تسهیلات به صندوق توسعه ملی از دیگر اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تنظیم بازار نیازمند تولید پایدار است، گفت: فضاسازی  در عرضه و تقاضا، واگذاری صنعت به تشکل‌های تخصصی، فعال کردن 240 انجمن حمایت از سرمایه‌گذار و صنعتی سازی کالاهای کشاورزی مهم‌ترین عوامل در برابر گرانی به شمار می‌آید.

به گزارش فارس، گفت‌وگوی رسانه‌ای این مسئول در حالی برگزار شد، که روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس به طور سلیقه‌ای از دعوت از برخی رسانه‌ها برای شرکت در این نشست رسانه‌ای خودداری کرده بود و خبرگزاری فارس نیز بنا به رسالت کاری خود و با هدف تحقق حقوق شهروندی مبنی بر اطلاع رسانی مواردی که مردم نیاز به دانستن آن‌ها دارند و با اطلاع یافتن از طریقی دیگر، در این نشست شرکت کرد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول