اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه علامه مجلسی خبر داد

چاپ تصحیح و تحقیق «درر اللآلی العمادیة فی الاحادیث الفقهیة»

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه علامه مجلسی از چاپ تصحیح و تحقیق کتاب «درر اللآلی العمادیة فی الاحادیث الفقهیة» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

چاپ تصحیح و تحقیق «درر اللآلی العمادیة فی الاحادیث الفقهیة»

حجت‌الاسلام سید حسن موسوی‌بروجردی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تصحیح کتاب «درر اللآلی العمادیة فی الاحادیث الفقهیة» اظهار کرد: مؤلف این اثر مرحوم محمد بن علی بن ابراهیم احسایی معروف به ابن ابی جمهور بوده که از علمای برجسته شیعه در اواخر قرن نهم و اوایل قرن دهم هجری است.

وی خاطر نشان کرد: این کتاب در هفت جلد توسط «کتابخانه علامه مجلسی» تحقیق شده و هر جلد آن دارای حدود 500 صفحه است و مؤلف در این کتاب احادیث را به ترتیب ابواب فقهی منظم کرده است.

رئیس کتابخانه علامه مجلسی عوالی اللالی را از آثار مشهور این نویسنده ذکر کرد و افزود: در کتاب درر اللآلی العمادیه فی الاحادیث الفقهیه نویسنده اعتنای بیشتری به روایات شیعه امامی کرده و در ذیل بیشتر احادیث تعالیقی دارد که مؤلف در این تعلیقه‌ها به سند و دلالت خبر پرداخته است و تکیه عمده او بر کتاب مختلف‌الشیعه مرحوم علامه حلی است.

وی خاطر نشان کرد: مؤلف در ابتدای کتاب درر اللآلی العمادیه فی الاحادیث الفقهیه تعداد فراوانی از روایات اخلاقی و فضائل اعمال را به همان مشی کتاب عوالی اللالی و روایات اهل سنت که از نظر فنی مشکل نداشته و جزء مشترکات اهل سنت و شیعی بوده آورده است.

موسوی‌بروجردی عنوان داشت: مؤلف در جلد اول نسخه‌ کاملی را از کتاب مصباح‌الشریعه منسوب به امام صادق(ع) در مقدمه کتاب قرار داده است.

وی با اشاره به نقدهای موجود به کتاب مصباح‌الشریعه گفت: به دلیل آنکه عبارات صوفیانه و مخالف مکتب و فکر اهل‌بیت (ع) در این کتاب به وجود مقدس امام صادق(ع) نسبت داده شده، بنابراین انتساب این کلمات به آن حضرت توسط علمای شیعه مورد تردید واقع شده است.

کتاب تحقیق درر اللآلی العمادیه فی الاحادیث الفقهیة در هفت جلد به طور کامل تحقیق شده و در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول