اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

افزایش کشت برنج گوهر در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کشت برنج پر محصول "گوهر" در 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی در سال جاری در این استان خبر داد.

افزایش کشت برنج گوهر در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اردشیر روحی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان کشاورزی را محور توسعه استان عنوان کرد و اظهار داشت: گیلان با 14 هزار کیلومتر مربع متراکم‌ترین استان کشور از نظر جمعیتی است.

وی به 317 هزار بهره‌بردار کشاورزی در گیلان اشاره کرد و افزود: بیش از 564 هزار هکتار وسعت گیلان پوشیده از جنگل است ضمن اینکه 224 هزار هکتار مرتع در استان داریم.

روحی اراضی کشاورزی گیلان را 430 هزار هکتار خواند و تصریح کرد: گیلان 313 هزار هکتار اراضی زراعی و 117 هزار هکتار اراضی باغی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه 50 هزار دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: 1.2 اراضی کشاورزی گیلان تجهیز شدند.

وی جمعیت دامی گیلان را بالغ بر یک میلیون و 600 هزار راس اعلام کرد و گفت: تعداد 630 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت حدود 12 میلیون قطعه در گیلان فعالیت می‌کنند.

روحی با اشاره به اینکه گیلان پنج واحد مرغ اجداد گوشتی دارد، ابراز داشت: 40 واحد مرغداری گوشتی اکنون در استان فعال است ضمن اینکه 15 واحد جوجه‌کشی در گیلان دایر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به صنایع تبدیلی اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 180 واحد کارخانه شالیکوبی در استان فعالیت می‌کنند.

وی صنایع تبدیلی را سبب افزایش میزان تولید کشاورزی گیلان دانست و بیان داشت: 50 واحد صنایع تبدیلی در استان فعالیت می‌کنند.

روحی تولید محصولات کشاورزی گیلان را 2.5 میلیون تن عنوان کرد و افزود: سالانه دو هزار و 700 میلیون تومان در بخش کشاورزی به اقتصاد گیلان اضافه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان چای، فندق، بادام زمینی و توت نوغان را از محصولات راهبردی استان نامید و اذعان کرد: گیلان در تولید محصولات مذکور رتبه نخست کشور را دارد.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه دوم تولید برنج و مرغ اجداد کشور را دارد، تصریح کرد: جایگاه سوم تولید زیتون و جوجه یک‌روزه در کشور به گیلان اختصاص دارد.

روحی ارتقای محصولات زراعی را در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی گیلان خواند و اظهار داشت: بیش از یک میلیون و 400 هزار تن محصولات زراعی گیلان ارتقا یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان ارتقای تولید شلتوک برنج به میزان یک میلیون و 50 هزار تن را از جمله فعالیت‌های این سازمان ذکر کرد و بیان داشت: حدود 570 هزار تن تولید محصولات باغی گیلان ارتقا یافته است.

وی بر اجرای کشت دوم در شالیزارهای گیلان تاکید کرد و گفت: امسال در 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کشت دوم انجام می‌شود.

روحی از کشت برنج پر محصول "گوهر" در 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی در سال جاری در گیلان خبر داد و ابراز داشت: کشت گسترده برنج پر محصول گوهر موجب خودکفایی کشور از نظر کیفی و کمی می‌شود.

رئیس سازمان کشاورزی گیلان کشت برنج پر محصول گوهر را موجب افزایش 80 هزار تن تولید در اراضی کشاورزی استان در سال جاری دانست و اذعان کرد: به دولت قول دادیم با کشت برنج پر محصول گوهر به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول