اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی:

90 درصد برنج‌کاری کشور سنتی است/ برنج در استان‌های غیربرنج‌خیز کیلویی 5 هزار تومان

خبرگزاری فارس: رئیس گروه الگوی کشت معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی به بالابودن هزینه تولید و خرده مالکیت زمین برنج‌کاری در کشور اشاره کرد و گفت: حدود 10 درصد برنج‌کاری کشور با روش مکانیزه است.

90 درصد برنج‌کاری کشور سنتی است/ برنج در استان‌های غیربرنج‌خیز کیلویی 5 هزار تومان

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، دلاور حیدرپور بعدازظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مسئولان بخش کشاورزی برنج کشور که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد بر لزوم انجام برنامه‌های راهبردی بر اساس آمار و ارقام واقعی تاکید کرد و اظهار داشت: نیاز واقعی سالانه کشور پنج میلیون تن شلتوک برنج است.

وی میزان اراضی شالیزاری کشور را بیش از 550 هزار هکتار دانست و یادآور شد: برای رسیدن به خودکفایی برنج در کشور باید عملکرد خود را در هر هکتار به حدود 9.5 تن کشت شالی برسانیم.

رئیس گروه الگوی کشت معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر متوسط عملکرد شلتوک در هر هکتار 4.5 تن است که عمده تولید برنج کشور در استان‌های مازندران و گیلان انجام می‌شود.

حیدرپور اظهار داشت: اراضی شالیزاری با خطر تغییر کاربری به دیگر محصولات کشاورزی و یا غیرکشاورزی روبه‌رو است.

این مسئول به بالابودن هزینه تولید و خرده مالکیت زمین برنج‌کاری در کشور اشاره کرد و گفت: حدود 10 درصد برنج‌کاری کشور با روش مکانیزه است.

وی اضافه کرد: برنج مرغوب و درجه یک در استان‌های غیربرنج خیز به ویژه تهران کیلویی پنج هزار تومان است که این قیمت برای کشاورزان قانع‌کننده نیست.

رئیس گروه الگوی کشت معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال رقمی از اعتبارات دولتی به جز زراعت گندم مشخص نشده است، گفت: تسهیلات بانکی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی قابل دریافت نیست.

حیدرپور گفت: هم‌اکنون برنج‌کاران توان بازپرداخت تسهیلات بانکی با سود چهار درصدی را ندارند زیرا یا خود بدهکارند و یا ضامن بدهکاران هستند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول