اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

دور دوم انتخابات در گرگان کاملا مکانیزه است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا کاملا مکانیزه است.

دور دوم انتخابات در گرگان کاملا مکانیزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت عصر امروز در حاشیه همایش تجلیل از اعضای هیئت‎های بازرسی انتخابات در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در 33 حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار می‎شود که هفت حوزه به صورت تمام مکانیزه و 26 حوزه به صورت نیمه‎مکانیزه انجام می‎گیرد که در حوزه گرگان و آق‎قلا کاملا مکانیزه است.

وی اذعان کرد: خیلی دست‎ها در داخل و خارج از کشور می‎خواستند انتخابات ایران را تحریم کنند و مشارکت مردم را زیر سوال ببرند و بگویند کشوری که دم از مردم می‎زند از اقبال مردمی افتاده و الان بهترین موقع برای کشورهای آمریکا و اتحادیه‎های اروپا است.

قناعت ادامه داد: عده‎ای در داخل نیز به این جریان کمک کرده و موضع گرفتند و در انتخابات نیامدند اما ما شاهد حضور 65 درصدی مردم ایران در انتخابات بودیم.

وی متوسط درصد مشارکت انتخابات پارلمانی کشورهای به اصطلاح متمدن را در حد 35 درصد عنوان کرد و یادآور شد: آنهایی که ندای دموکراسی‌خواهی‎شان گوش فلک را پر کرده است هنوز درصد مشارکت در انتخابات پارلمانی آنها از 35 درصد بالاتر نرفته است.

استاندار گلستان بیان داشت: مشارکت مردم ایران در انتخابات دو برابر کشورهای غربی و اروپایی است.

قناعت اضافه کرد: در مرحله دوم انتخابات باید دقت شود که از برخی الفاظ همانند مشارکت حداکثری از سوی مسئولان و خبرنگاران استفاده نشود چرا که حضور گسترده مردم در مرحله اول به کار برده می‎شود و طبیعی است که در مرحله دوم حلاوت، شیرینی و مشارکت مردم کمتر شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم در مرحله دوم انتخابات، پرونده مجلس نهم در استان گلستان به نحو شایسته بسته شود و مشکلی در خصوص برگزاری انتخابات نداشته باشیم.    

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه ما در اجرای قانون کاملا بی‎طرف هستیم متذکر شد: هیچ‎کدام از کاندیداها بر دیگری برتری ندارند که این موضوع، شعار یا بلوف سیاسی نیست چرا که همه در برابر قانون مساوی هستند.

قناعت ولایی بودن و حزب‎اللهی بودن را تنها در برخی رفتارها و کردارها کافی ندانست و بیان داشت: رعایت حق و چشم‌پوشی نکردن از حقیقت باید در رفتار، نوشتار و کردار همه ما رعایت شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم هر کسی بعد از ما وقتی به کارنامه 9 دوره انتخابات مراجعه می‎کند، کارها قانونمند و جدی باشد و شاخصه‎های دینی و ارزشی در اجرای برنامه‎ها ظهور و بروز پیدا کند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول