اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشور:

برگزاری مانور تنها راه مقابله با بحران نیست

خبرگزاری فارس: معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور گفت: برگزاری مانور تنها راه مقابله با بحران نیست.

برگزاری مانور تنها راه مقابله با بحران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن قدمی ظهر امروز در همایش آشنایی با مبانی و اصول بحران که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مانورهای تخصصی نمی‌تواند پاسخ‌گوی ما در مواقع بحران باشد لذا مسئولان نباید تنها به برگزاری این مانورها اکتفا کرده و از اصل ماجرا دور شوند.

وی ادامه داد: هر چند بشر توان مقابله با حوادث طبیعی را ندارد اما می‌توانیم با انجام برخی از کارها و اقدامات اصولی تدابیری را به منظور کاهش تلفات و خسارات انجام دهیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه مدیریت بحران یکی از مبانی و موضوعاتی است که می‌تواند ما در راه کمک بسیار زیادی نماید خاطرنشان کرد: باید گام‌های اساسی به منظور ساماندهی مدیریت بحران با توجه به گستردگی کشور انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این سازمان و شورای عالی مدیریت بحران به ریاست شخص رئیس جمهور است، افزود: هم‌چنین قائم‌مقامی این سازمان را وزیر کشور برعهده دارد که با عضویت 14 وزیر اداره می‌شود.

این مسئول افزود: متولیان این مهم و مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای را به منظور ارائه راهکارهای لازم در مواقع بحران داشته باشند تا بتوانیم در این مواقع به خوبی از بحران عبور کرده و شاهد خسارات ناچیز باشیم.

قدمی گفت: یکی از مسائلی که می‌طلبد تا ساماندهی اساسی در مدیریت بحران انجام شود این است که کشور ما آسیب‌پذیر بوده لذا لازم است تا اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود از تشکیل و فعالیت 14 کارگروه تخصصی در شورای هماهنگی بحران کشور خبر داد و افزود: با توجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم وظایف هر یک از اعضای این کارگروه به آنها ابلاغ شده است که باید به نحو احسن این وظایف را انجام دهند.

معاون وزیر کشور تشکیل این کارگروه را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: این کارگروه به ‌عنوان بازوان تخصصی و از اهرم‌های توانمند سازمان مدیریت بحران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول