اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی وقوع زمین لرزه‌های اخیر صورت گرفت

تشکیل جلسه مدیریت بحران قیروکارزین

خبرگزاری فارس: در پی وقوع زمین لرزه‌های اخیر در قیروکارزین جلسه مدیریت بحران به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.

تشکیل جلسه مدیریت بحران قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عبدالحسن صمدنژاد فرماندار قیروکارزین صبح امروز در این جلسه که در جمع اعضای مدیریت بحران این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شدت زمین‌لرزه صبح امروز که در ساعت 07:07:40  قیروکارزین را تکان داد توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران 4.2 ریشتر اعلام شد.

این دومین باری است که در دو روز گذشته زلزله، قیروکارزین را می‌لرزاند.

وی افزود: بحث وجود گسل‌های فعال در قیروکارزین و سابقه وقوع زمین لرزه‌های مهیب در این شهرستان خود هشداری برای آمادگی کامل تمام نیروها در برابر هرگونه حادثه‌ای در این زمینه و مدیریت صحیح و سریع بحران است.

صمدنژاد با تاکید بر لزوم توجه به حفظ آرامش روانی مردم و اینکه نباید جو روانی شهرستان دچار تشویش شود، اضافه کرد: شایعاتی در مورد علت وقوع این زمین لرزه‌ها در میان مردم وجود داشت که آن را ناشی از حفر چاه‌های گاز در اطراف قیروکارزین می‌دانستند که با مکاتبات انجام گرفته با مرکز پژوهشی زلزله‌نگاری در تهران صحت این موضوع تایید نشد.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق گزارشات علمی به دست آمده کانون زمین لرزه صبح امروز در عمق 10 کیلومتری سطح زمین صورت گرفته است.

فرماندار قیروکارزین خطاب به تمام نیروهای امدادی و انتظامی و ارگان‌های مربوطه بیان داشت: هلال احمر با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری‌ها نسبت به توزیع بسته‌های آموزشی بین عموم اقدام کند و همچنین شبکه بهداشت، بیمارستان و مراکز درمانی، اورژانس و آتش نشانی باید در آمادگی کامل بوده و نیروهای انتظامی و بسیج نیز برای تامین امنیت در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای حاضر و آماده باشند همچنین هلال احمر چادر مورد نیاز دو مدرسه شبانه‌روزی دخترانه و یک مدرسه شبانه‌روزی پسرانه را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.‌

وی با اشاره با اعلام اینکه اطلاع رسانی شود تا با توجه به هوای مساعد شهرستان در این فصل، مردم شب‌ها در حیاط منازل خود شب را برای استراحت به صبح برسانند، ادامه داد: اداره برق نسبت به بازدید و در صورت نیاز تعمیر شبکه انتقال برق در شهرهای شهرستان اقدام کرده و شرکت گاز نیز برای هرگونه نیاز به قطعی گاز در صورت وقوع حادثه آماده باشد همچنین اداره تعاون روستایی نیز باید نسبت به ذخیره کافی آرد در انبارها اقدام کرده و تانکرهای سیار آبرسانی شهرستان در دسترس و آماده باشند.

به گزارش فارس، این زمین لرزه که مرکز آن مدخون در 24 کیلومتری دهستان فتح آباد بوده، خسارت جانی در پی نداشته اما در بعضی نقاط باعث تخریب و خسارت نزدیک به 10 درصدی برخی ساختمان‌ها به ویژه در مناطق روستایی شده است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول