اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز شهادت دردانه هستی

لحظه به لحظه بر جمعیت عزاداران فاطمی در حرم رضوی افزوده می‌شود ‌

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با سالروز شهادت دردانه هستی، لحظه به لحظه بر میزان عزاداران حضرت فاطمه‌زهرا(س) در حرم مطهر امام هشتم شیعیان اضافه می‌شود.

لحظه به لحظه بر جمعیت عزاداران فاطمی در حرم رضوی افزوده می‌شود ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ده‌‌ها هیئت عزاداری، سینه‌زنان و زنجیرزنان مسیر خیابان‌های منتهی به حرم مطهر را برای عرض تسلیت به نوه یاس نبی(س) در حال سپری کردن هستند.

‌هم‌زمان با عزاداری‌های خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در داخل حرم نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط آستان قدس رضوی،‌ مراسم پر از معنویتی در صحن‌ها و رواق‌های حرم امام رضا(ع) در حال برگزاری است.

مراسم امسال، به شهادت حضار و هم‌چنین خبرنگاران رسانه‌های مختلف، عظیم‌ترین و باشکوه‌ترین مراسمی است که در سالیان اخیر در سالروز شهادت یاس نبوی در مشهد مقدس برگزار شده است.

یکی از زائران و عزاداران حاضر در حرم علت این امر را هم‌زمانی شهادت حضرت زهرا(س) با تشییع پیکر پاک دو شهیدی می‌داند که امروز از میدان شهدا تشییع شدند و پس از طواف در حرم مطهر بر فراز دستان مردم شریف مشهد، برای خاک‌سپاری به دانشگاه آزاد نیشابور منتقل شدند.

نکته قابل توجه مراسم عزاداری امروز در حرم مطهر رضوی، نظم مثال‌زدنی آن است، به طوری که دسته‌های عزاداری با پرچم‌های جداگانه و خاص خود، به ترتیب وارد حرم رضوی می‌شوند.

نکته دیگر، حضور کاروان‌های پیاده‌ای است که از نقاط مختلف مشهد و هم‌چنین شهرهای اطراف خراسان‌رضوی، برای عرض ارادت و هم‌چنین تسلیت به فرزند راستین فاطمه‌زهرا(س)، در آستان مقدس حرم رضوی حاضر شده‌اند.

در گوشه و کنار شهر مشهد مقدس مانند خیابان‌های منتهی به حرم رضوی مطابق سال‌های گذشته در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و حتی منازل شخصی مراسم عزاداری و سوگواری بی بی دو عالم حضرت فاطمه‌زهرا(س) در حال برگزاری است.

مردم در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر مشهد با برپا کردن پارچه‌های مشکی ویژه عزاداری در سوگ مادر سیده شیعیان جهان نشسته‌اند.

هم‌زمان با شهر مشهد در سایر شهرستان‌های خراسان‌رضوی نیز مراسم عزاداری همسر ولایت در حال برگزاری است.

تعداد قابل ملاحظه‌ای از هم‌وطنان ایرانی از گوشه و کنار کشورمان از امروز با کاروان‌های پیاده و سواره برای عزاداری در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس شده‌اند.

هم‌چنین از امشب نیز هیئت‌ها و کاروان‌های عزاداری در شهر مشهد و در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) در سوگ شام غریبان حضرت فاطمه‌زهرا(س) می‌نشینند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول