اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

مهارت‌های فنی و حرفه‌ای 70 درصد تعهد اشتغال را پاسخگو‌ست

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: توجه جدی به مهارت‌آموزی به ویژه در شاخه فنی و حرفه‌ای و فنون مورد نیاز پاسخگوی 70 درصد تعهدات اشتغال استان است.

مهارت‌های فنی و حرفه‌ای 70 درصد تعهد اشتغال را پاسخگو‌ست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات فنی و حرفه‌ای در نمین اظهار داشت: با نگاه جدی به این حوزه می‌توان بخش عظیمی از فرصت‌های اشتغال و ایجاد کارآفرینی را پاسخگو بود و به رونق اشتغال خانگی کمک کرد.

وی جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را قابل تبیین و توصیف برای جوانان و خانواده‌ها اعلام کرد و افزود: هنوز اهمیت این موضوع در جامعه نهادینه نشده به طوری که ما در بسیاری از حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی به اهمیت این موضوع توجهی نداریم.

صفری از برگزاری اولین آزمون ادواری سنجش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای جوانان در استان خبر داد و تصریح کرد: مسابقات مهارت فنی برای شناسایی ظرفیت‌ها و مهارت‌های علاقمندان این حوزه در استان اردبیل برگزار می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: جوانان صاحب حرفه و مهارت که نیاز به اخذ گواهینامه معتبر دارند، می‌توانند در این آزمون تا هشتم اردیبهشت ماه ثبت‌نام کرده و مدارک خود را تحویل دهند.

وی از راه‌اندازی رشته طلا و جواهرسازی و کسب مهارت‌های مورد نیاز در این زمینه به صورت علمی خبر داد و اضافه کرد: این رشته که پیش از این به صورت سنتی آموزش داده می‌شد سالانه برای 10 هزار نفر قابلیت اشتغالزایی دارد.

به گزارش فارس، سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل همچنین به ارتباط تنگاتنگ مراکز فنی و حرفه‌ای با دانشکده‌ها و دانشگاه‌های صنعتی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که در این مراکز مهارت‌های لازم را می‌گذرانند از مهارت و توانمندی بسیاری برخوردار هستند.

صفری در ادامه سخنان خود خواستار راه‌اندازی رشته‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای در نمین شد و بیان کرد: تلاش می‌کنیم رشته‌های متناسب با استعداد و نیاز منطقه را شناسایی و در این مرکز راه‌اندازی کنیم.

وی عملکرد مراکز فنی و حرفه‌ای نمین را 113 درصد بیشتر از تعهد اعلام شده سال 90 بیان کرد و گفت: استقبال حرفه‌آموزان از دوره‌های آموزشی در این شهرستان بی‌نظیر است.

فرماندار شهرستان نمین نیز در این جلسه با اشاره به کمبود نیروی انسانی و خودرو در مرکز فنی و حرفه‌ای نمین خواستار تکمیل و بهره‌برداری ساختمان فنی و حرفه‌ای شهرک صنعتی این شهرستان شد.

سید تقی دریتیم فعالیت یک هزار و 250 نفر حرفه‌آموز را در این شهرستان خاطر نشان کرد و اظهار داشت:‌ این هنرآموزان در 14 رشته شامل 43 دوره آموزشی حاضر بوده و از مهارت‌های لازم بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول