اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کاراته خراسان‌رضوی:

نظارت بر باشگاه‌ها از اولویت‌های کاراته در سال جاری است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کاراته خراسان‌رضوی گفت: نظارت بیش از پیش هیئت کاراته خراسان‌رضوی بر باشگاه‌ها و سبک‌ها از اولویت‌های این هیئت در سال جدید است.

نظارت بر باشگاه‌ها از اولویت‌های کاراته در سال جاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین محمودی عصر امروز در نشست خبری که در محل سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار داشت: موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی که در چهار سال گذشته در کاراته استان بوجود آمد محصول زحمات خانواده بزرگ کاراته بوده است.

وی تصریح کرد: برگزاری منظم رقابت‌های استانی کاراته در سبک‌های مختلف با شرکت تمام شهرستان‌های استان در سال گذشته و انجام تمرینات و اردوهای مستمر از جمله اقدامات شایسته این هیئت در چهار سال اخیر بوده است.

رئیس هیئت کاراته خراسان‌رضوی با بیان اینکه این پیشرفت‌ها در نهایت منجر به حضور بازیکنان و ورزشکاران کاراته استان در اردوهای تیم‌های ملی بوده است، خاطرنشان کرد: در رده‌های جوانانٰ نوجوانان و امید و هم‌چنین در قسمت بانوان ورزشکاران کاراته‌کار در اردوهای تیم‌های ملی حضور داشته‌اند.

محمودی ادامه داد: هم‌اکنون مرجان میدانی در وزن منهای 60 کیلوگرم عضو ثابت تیم ملی کشورمان است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و اشاعه بیش‌تر ورزش کاراته بتوانیم ورزشکاران و قهرمانان بیش‌تری را در تیم داشته باشیم.

وی افزود: خوش‌بختانه از 45 سبک رسمی کاراته در کشور حدود 35 سبک در استان خراسان‌رضوی فعال است و بیش از 20 هزار نفر از جوانان و نوجوانان مستعد در این رشته ورزشی در مشهد و شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی مشغول به فعالیت و 300 مربی و داور در حال آموزش هستند.

رئیس هیئت کاراته خراسان‌رضوی یکی از مهم‌ترین مشکلات ورزش کاراته در کشور را نبود ثبات مدیریت در رأس این رشته ورزشی دانست و گفت: در چهار سال گذشته چهار رئیس فدراسیون در رأس این ورزش تغییر کرده و این بی‌ثباتی لطمه‌هایی به برنامه‌های هیئت کاراته خراسان‌رضوی داشته است.

وی یکی از این مشکلات را نبود پایبندی به قول‌های داده شده دانست و خاطرنشان کرد: قولِ گرفتنِ 10 تخته تاتامی برای شهرستان‌های محروم استان توسط یکی از این رؤسای فدراسیون گرفته شد که متأسفانه پس از تغییر رئیس این قول‌ها عملی نشد.

محمودی با اشاره به مدیریت فرجی در رأس فدراسیون کاراته افزود: به ثبات ریاست ایشان در رأس فدراسیون خوش‌بین هستیم و معتقدیم وی می‌تواند کمک‌های زیادی را برای اشاعه ورزش کاراته در استان داشته باشد.

وی با اشاره به مهم‌ترین عملکرد هیئت در سال جدید گفت: حضور در لیگ برتر کشور در بخش مردان و هم‌چنین حضور در لیگ دسته اول بانوان را در سال گذشته داشتیم و امیدواریم در سال جدید با حضور مؤسسات و اسپانسرها به صورت توأمان در لیگ‌های برتر آقایان و بانوان حضور داشته باشیم.

محمودی ادامه داد: مؤسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان و هم‌چنین ثامن‌الحجج در سال گذشته در سبک‌های مختلف در مسابقات کشوری حضور داشتند و مقام‌های شایسته‌ای را نیز کسب کردند و امیدواریم حضور این مؤسسات و نهادهای خصوصی که سبب دل‌گرمی ورزشکاران استان می‌شود تداوم داشته باشد.

رئیس هیئت کاراته خراسان‌رضوی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره حضور یا عدم حضور در رأس هیئت جودو و هم‌چنین کاراته در انتخابات تیرماه خاطرنشان کرد: هیئت جودو هم‌اکنون رئیس هیئت دارد و اگر فرد لایقی از خانواده کاراته در انتخابات این هیئت ثبت‌نام کند لزومی به حضور در انتخابات نمی‌بینم.

محمودی با بیان اینکه از پیشرفت‌های هیئت کاراته در سال جدید حضور داور بین‌المللی از استان در مسابقات آسیایی ازبکستان خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مدون توسط هیئت کاراته جدید شاهد پیشرفت‌های بیش‌تری در سال 91 باشیم.

وی ادامه داد: قصد نداریم ورزش کاراته را گران کنیم و تلاش می‌کنیم با اشاعه ورزش کاراته به صورت ارزان جوانان و نوجوانان را به سوی این ورزش جلب کنیم.

رئیس هیئت کاراته خراسان‌رضوی مهم‌ترین چالش این هیئت در سال گذشته را ساخت و تکمیل خانه کاراته عنوان و افزود: ان‌شاءالله با قول‌هایی که توسط پیمان‌کار داده شده است، خانه کاراته مشهد تیرماه سال جاری در منطقه قاسم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد و آرزوی دیرینه ورزشکاران کاراته استان تحقق می‌یابد.

هم‌چنین در این نشست خبری اکرم گلپرور نایب رئیس هیئت کاراته استان خراسان‌رضوی با بیان گزارشی از فعالیت‌های این هیئت در بخش بانوان اظهار امیدواری کرد: حضور مرجان میدانی در تیم ملی کاراته در بین بانوان استان ایجاد انگیزه کرده و امیدواریم این موفقیت‌ها در سال جدید نیز ادامه داشته باشد.

اداره‌‌کل ورزش و جوانان در سال جدید قصد دارد همه هفته نشست خبری با حضور یکی از هیئت‌های ورزشی و نیز حضور در شهرستان‌های استان در قالب تورهای خبری داشته باشد و برگزاری به موقع و رأس ساعت این نشست‌ها یکی از مواردی که کم‌تر در نشست‌های خبری که توسط سایر نهادها و سازمان‌ها برگزار می‌شود از جمله موارد گفتنی این اداره‌‌کل در سال جدید است.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول