اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان قم خواستار شد

نگاه ویژه مسئولان به آموزش ابتدایی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر تخصیص اعتبارات لازم گفت: آموزش ابتدایی نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

نگاه ویژه مسئولان به آموزش ابتدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجیده مولایی در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی استان قم که پیش از ظهر امروز در سینما تربیت قم برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط رهبر انقلاب اظهار کرد: همه افراد جامعه باید برای تحقق منویات ایشان تلاش کنند.

وی افزود: معلمان و مدیران مدارس نیز باید برنامه‌های خود را با توجه به شعار سال جاری تعیین کرده و در این راستا گام بردارند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر آشنا ساختن دانش آموزان با ضرورت افزایش تولید ملی و حمایت از سرمایه‌های ایرانی گفت: برنامه‌هایی که می‌توان در این خصوص و در دوره ابتدایی پیاده کرد نیازمند مشورت همه معلمان و مدیران است.

وی خاطرنشان کرد: بحث تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش نیز در شرایط کنونی دارای اهمیت خاصی است که از آغاز سال تحصیلی جدید و با برگزاری نخستین دوره پایه ششم ابتدایی این طرح وارد فاز جدیدی خواهد شد.

مولایی با اشاره به تلاش زیاد مسئولان آموزش ابتدایی برای تربیت صحیح نسل کودک و نوجوان عنوان داشت: اضافه شدن پایه ششم نیازمند برنامه‌ریزی‌های جدیدی است به همین دلیل از آبان ماه سال گذشته این امر در قم صورت گرفته و کارگروه‌های ویژه‌ای برای این منظور تشکیل شده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ابراز کرد: در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای این طرح در استان قم و ارزیابی فضاهای موجود، اقدامات موثری صورت گرفته است.

وی از آمادگی آموزش و پرورش استان قم به منظور برگزاری کلاس‌های پایه ششم ابتدایی خبر داد و افزود: برخی از مدارس نیازمند تعمیر و بازسازی بودند که این کار با هماهنگی نواحی مختلف انجام شده است.

مولایی خواستار تخصیص اعتبار لازم برای آموزش ابتدایی شد و گفت: دوره ابتدایی باید با نگاه ویژه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از افزایش ورودی پایه اول ابتدایی نسبت به دیگر پایه‌ها خبر داد و تصریح کرد: نیاز مدارس ابتدایی استان قم به معلم، حدود هزار و 100 نفر است.

وی بیان داشت: تاکنون جلسات متعددی با حضور مدیران مدارس برگزار شده و تعداد پرسنل مورد نیاز مورد ارزیابی قرار گرفته است ضمن اینکه از معلمان بازنشسته نیز دعوت می‌شود که برای ادامه خدمت خود در مدارس حاضر شوند.

مولایی با تاکید بر آموزش نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: دوره‌های عمومی آموزشی برای برخی از افراد از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است ضمن اینکه دوره‌های آموزشی ویژه ششم ابتدایی نیز طی ماه جاری برگزار می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: شناسنامه سلامت برای ثبت نام دانش آموزان الزامی است اما در پرونده برخی از دانش آموزان این مورد دیده نمی‌شود بنابراین انتظار ما از مدیران و مسئولان مدارس این است که به طرح سنجش اهمیت ویژه‌ای بدهند.

وی با اشاره به عوامل متعددی که موجب شرکت نکردن دانش آموزان در طرح سنجش می‌شود افزود: امیدواریم در سال آینده تحصیلی تمام موارد نقص در پرونده‌های تحصیلی برطرف شده و باقیمانده افراد نیز در طرح سنجش شرکت کنند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول