اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌ آموزش و پرورش نمین خبر داد

تامین تمام کتب درسی پایه ششم ابتدایی تا خرداد ماه

خبرگزاری فارس: مدیر‌ آموزش و پرورش شهرستان نمین از آماده‌سازی و تامین تمام کتب درسی پایه ششم ابتدایی تا خرداد ماه سال جاری توسط مدیریت آموزش و پرورش نمین خبر داد.

تامین تمام کتب درسی پایه ششم ابتدایی تا خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد قاسم‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نمین اظهار داشت: بارز‌ترین ویژگی طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش تاکید وزارت بر تقویت مبانی آموزشی است و در همین راستا وزارت آموزش و پرورش طرح اجرایی کردن پایه ششم ابتدایی را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با یادآوری اینکه تمام زمینه‌ها برای اجرای پایه ششم ابتدایی در شهرستان نمین مهیا است، خاطرنشان کرد: با تدبیر و برنامه‌ریزی ‌وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل هیچ مشکلی در تامین نیازمندی‌های این پایه وجود ندارد و امیدواریم والدین نیز همپا با آموزش و پرورش خود را برای ورود دانش‌آموزان به پایه ششم ابتدایی آماده کنند.

مدیر‌ آموزش و پرورش شهرستان نمین یادآور شد: خانواده‌ها در تبیین جایگاه علم و اندیشه‌ورزی برای دانش‌آموزان جایگاه ویژه و ممتازی دارند که برای پرداختن به این جایگاه ضروری است والدین با آخرین متدهای آموزشی آشنا شوند.

قاسم‌زاده بیان داشت: در این تعداد 11 کلاس پسرانه مستقل، 12 کلاس دخترانه مستقل و 20 کلاس مختلط برای پایه ششم ابتدایی در نظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: با استقرار سیستم شش، سه، سه تعداد کلاس‌های درس پایه ابتدایی شهرستان نمین از 275 کلاس به 333 کلاس افزایش می‌یابد.

مدیر‌ آموزش و پرورش شهرستان نمین به طراحی نرم افزار نقشه راه مجهز به تمام اطلاعات مربوط به نحوه استقرار نظام آموزشی شش، سه، سه توسط عوامل مدیریت آموزش و پرورش نمین اشاره کرد و افزود: زمینه‌های لازم برای استقرار این سیستم از سال تحصیلی آینده در این شهرستان فراهم است و از نظر نیروی انسانی نیز مشکلی نداریم.

قاسم‌زاده در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر مدارس 12 کلاسه شرف نمین و شش کلاسه حور هم تا تابستان امسال به بهره‌برداری برسند مشکل فضاهای آموزشی مورد نیاز برای استقرار این سیستم نیز برطرف می‌شود.

وی همچنین از آماده سازی و تامین تمام کتب درسی پایه ششم ابتدایی تا خرداد ماه سال جاری توسط مدیریت آموزش و پرورش نمین خبر داد و اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت برای رفع اشکالات معلمان پایه ششم ابتدایی نیز از خردادماه امسال در شهرستان نمین آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در جلسه ستاد اقامه نماز جماعت آموزش و پرورش نمین نیز بر نظارت و ارزیابی برگزاری نمازهای جماعت در وقت فضیلت تاکید شد.

مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان نمین نیز ابراز داشت: در کنار اجرای این طرح برنامه‌های فرهنگی متنوعی نیز برای ادارات و نهادهای این شهرستان برای سال جاری در نظر گرفته شده که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز اجرا می‌شود.

اروجعلی ابراهیمی به برگزاری نماز جماعت اول وقت در 13 اداره و 195 مدرسه به امامت روحانیون و فرهنگیان منطقه در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: ستاد اقامه نماز نمین در سال گذشته 12 نشست آموزش خانواده و هشت نشست دانش‌آموزی با محوریت نماز برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در این نشست‌ها که با همکاری اداره آموزش و پرورش نمین در مدارس راهنمایی و متوسطه این شهرستان برگزار شده در مجموع 2 هزار و 600 دانش‌آموز و اولیای آنها با فرهنگ نماز و اقامه صحیح این فریضه الهی و تاثیرات نماز بر زندگی فردی و اجتماعی آشنا شده‌اند.   مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان نمین در پایان برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی و خانواده با محوریت نماز، برگزاری مسابقات کتابخوانی استانی با موضوع نماز، اجرای طرح کارگاه هم‌اندیشی مدرسان آموزش خانواده، برگزاری دوره آموزشی مروجان فرهنگ اقامه نماز و اجرای طرح آموزشی قرائت صحیح نماز ویژه روستاییان را از برنامه‌های سال 91 ستاد اقامه نماز شهرستان نمین ذکر کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول