اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه دانش‌آموزان ابتدایی

رقابت 300 اثر از دانش‌آموزان ابتدایی در نمایشگاه جابر بن حیان

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه استانی جابر بن حیان، ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در محل سالن غدیر آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد.

رقابت 300 اثر از دانش‌آموزان ابتدایی در نمایشگاه جابر بن حیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ظهر امروز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: دومین نمایشگاه جابر بن حیان با هدف نمایش طرح‌ها و آثار پژوهشی متنوع و جذاب دانش‌آموزان برپا شده که نشان‌دهنده استعدادها و ظرفیت‌های علمی بالای دانش‌آموزان عزیز هرمزگانی است.

احمد آخوندی افزود: این نمایشگاه در واقع علاوه بر معرفی قابلیت‌ها و استعدادهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانش‌آموزان، فراهم‌کننده امکان تبادل تجربیات ارزنده و مفید در بین دانش‌آموزان است که می‌تواند اقدام بسیار مؤثری در راه توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش در مقطع مهم ابتدایی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به جزئیات این نمایشگاه بیان داشت: دانش‌آموزان خلاّق و مبتکر استان در مناطق 21 گانه آموزش و پرورش استان، در مجموع 17 هزار اثر را برای حضور در دومین نمایشگاه آماده کردند که پس از بررسی 3 هزار اثر منتخب در مرحله منطقه‌ای و 300 اثر در مرحله استانی در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گفته آخوندی منتخب 300 اثر استانی که حدود 10 اثر خواهد بود به مرحله کشوری راه خواهند یافت تا در نمایشگاه کشوری با استان‌های دیگر به رقابت بپردازند.

وی کسب سه رتبه ممتاز در نخستین دوره این نمایشگاه را مرهون تلاش و پشتکار دانش آموزان و معلمان هرمزگانی دانست و اظهار امیدواری کرد امسال نیز شاهد موفقیت دانش‌آموزان استان هرمزگان در این عرصه مهم علمی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم‌چنین با تأکید بر جنبه خلاقیت دانش‌آموزان در این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: در واقع دانش‌آموزان با کم‌ترین امکانات و با بهره‌گیری از وسایل ساده و قابل دسترس، آثاری را خلق می‌کنند که بدون تردید می‌تواند مبنای تحول علمی در کشور باشد.

دومین نمایشگاه جابر بن حیان به همت معاونت آموزش ابتدایی و پژوهشکده آموزش و پرورش استان در محل سالن غدیر، آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول