اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون تربیت‌ بدنی و سلامت انجام می‌شود

افتتاح سالن ورزشی ژیمناستیک برای دانش‌آموزان دوم ابتدایی قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش قزوین گفت: سالن ورزشی ژیمناستیک برای دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی در اردیبهشت سال جاری با حضور معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش، افتتاح می‌شود.

افتتاح سالن ورزشی ژیمناستیک برای دانش‌آموزان دوم ابتدایی قزوین

مؤید مؤیدی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار کرد: با افتتاح سالن ورزشی ژیمناستیک در قزوین می‌توان به 20 درصد از دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی، ورزش ژیمناستیک را آموزش داد.

وی اضافه کرد: آموزش ژیمناستیک به دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی شهر قزوین در طبقه دوم سالن ورزشی 22 بهمن این شهر انجام می‌شد که با توجه به فضای کم آموزشی، طبقه نخست این سالن با تغییر کاربری و با خرید وسایل ورزشی ژیمناستیک، برای دانش‌آموزان آماده‌ شد تا معلمان ورزش بتوانند به دانش‌آموزان به راحتی ژیمناستیک آموزش دهند.

این مقام مسئول گفت: اکنون ژیمناستیک به دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی شهر قزوین در کانون رشد مینودر، طبقه دوم کانون ورزشی 22 بهمن و همچنین در سالن ورزشی تختی شهرستان تاکستان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه با تغییر کاربری فضای کانون‌های ژیمناستیک شهر قزوین و شهرستان تاکستان، دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی می‌توانند همراه با والدین خود سه روز در هفته برای آموزش ژیمناستیک به این کانون‌ها بروند، اظهار کرد: هر سال 50 جلسه ژیمناستیک در این کانون‌ها برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

مؤیدی‌فر گفت: اکنون این طرح به صورت پایلوت اجرا ‌شده تا بتوانیم در سال‌های آتی با برنامه‌ریزی دقیق‌تر به دانش‌آموزان بیشتری در کانون‌های ورزشی ژیمناستیک آموزش ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه برای آموزش ورزش ژیمناستیک به دانش‌آموزان امکانات آموزشی در کانون‌های ورزشی محدود است، توضیح داد: برای حل این مشکل مقرر شد در ابتدا طرح آموزش ژیمناستیک در مدارس با تغییر کاربری یک کلاس درس به کلاس آموزش ژیمناستیک و با خرید وسایل اولیه این ورزش از جمله تشک آموزش ژیمناستیک مانند حرکات اولیه به دانش‌آموزان ارائه ‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند حرکات اولیه این ورزش را در مدرسه فرا بگیرند.

* پوشیدن لباس ورزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی

وی با بیان اینکه هنوز ورزش تخصصی برای پایه اول ابتدایی تعریف نشده است، گفت: طرح پوشیدن لباس ورزش برای دانش‌آموزان اول ابتدایی در حال بررسی است که در صورت تصویب مسئولان مربوطه از سال آینده دانش‌آموزان پایه اول با لباس ورزشی وارد مدرسه می‌شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: اجرای این طرح نیاز به اعتبارات لازم دارد و تأیید شدن این طرح توسط مسئولان مربوطه مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و منسجم است.

وی ادامه داد: طرح آموزش ورزش تخصصی در هر پایه تحصیلی ابتدایی مبنی بر اینکه یک ورزش به صورت تخصصی به دانش‌آموزان ابتدایی آموزش داده ‌شود، به اجرا در می‌آید و با اجرای این طرح به دانش‌آموزان ابتدایی در هر پایه تحصیلی یک رشته ورزشی به صورت تخصصی آموزش داده می‌شود تا دانش‌آموزان ورزش کردن در رشته‌های مختلف ورزشی را فرا بگیرند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول