اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت وجود ریزگردها

مدارس ابتدایی نوبت بعد از ظهر لرستان تعطیل شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: به جز شهرستان‌های پلدختر و کوهدشت تمام مدارس مقطع ابتدایی لرستان به علت آلودگی هوا بعد از ظهر امروز تعطیل شدند.

مدارس ابتدایی نوبت بعد از ظهر لرستان تعطیل شدند

علی ماکنعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: در سطح لرستان بیش از 350 هزار دانش‌آموز در 4 هزار و 500 آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در سطح لرستان و به منظور حفظ سلامتی قشر دانش‌آموز عصر امروز تمام مدارس مقطع ابتدایی لرستان به جز مدارس کوهدشت و پلدختر تعطیل شدند.

مسئول مرکز پایش اداره‌کل محیط زیست لرستان امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: هوای این استان امروز به دلیل وجود ریزگردهای معلق در آسمان آلوده شد.

الهام برنا اظهار داشت: به علت وجود ریزگردهای معلق در آسمان، هوای لرستان از ابتدای سال جاری تاکنون چهار روز آلوده بوده است.

وی افزود: امروز میزان آلودگی هوای استان لرستان به دلیل وجود ریزگردهای معلق در آسمان استان، بیش از هفت برابر حد مجاز و استاندارد است.

مسئول مرکز پایش اداره‌کل محیط زیست استان لرستان گفت: حد مجاز و استاندارد آلودگی ناشی از ذرات گرد و غبار معلق در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، که این میزان در حال حاضر در لرستان بیش از هزار و 100 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 7,5 حد مجاز و استاندارد است.

وی با اشاره به اینکه میزان ذرات معلق در آسمان استان لرستان به صورت مستمر اندازه‌گیری شده است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون استان لرستان در چهار روز با پدیده آلودگی هوا ناشی از وجود ریزگردها مواجه شده است.

در همین ارتباط سال گذشته نیز هوای استان لرستان در بیش از 80 روز از طول سال به دلیل ورود گرد و غبار و ریزگردهای معلق در آسمان، آلوده بود.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول