اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

آبزیان باید جایگاه مناسب خود را در سبد غذایی خانوار پیدا کنند

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: آبزیان باید جایگاه مناسب خود را در سبد غذایی خانوار پیدا کنند.

آبزیان باید جایگاه مناسب خود را در سبد غذایی خانوار پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد صمدزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور آشنایی بانوان با مزایای استفاده بیشتر از محصولات شیلاتی در سبد غذایی خانواده‌ها برای ارتقای سلامت جسمی اعضای خانواده همچنین ایجاد امکان برای یادگیری و تهیه غذاهای حاوی گوشت سفید ماهی برای بانوان، دوره آموزشی طبخ ماهی توسط مدیریت شیلات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با همکاری بخش خصوصی در تبریز برگزار شده است که مفید فایده بود.

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی، 45 نفر شرکت‌کننده به مدت دو روز با ارزش غذایی و شیوه‌های آماده‌سازی، طبخ و تزئین غذاهای حاوی گوشت ماهی آشنا شدند.

صمدزاده با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در برنامه‌های افزایش مصرف سرانه آبزیان افزود: آموزشگاه‌های صنایع غذایی شهرستان تبریز در برگزاری کلاس‌های طبخ ماهی مشارکت فعال دارند و برای برگزاری کلاس‌های مشابه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این نکته که میزان مصرف سرانه محصولات شیلاتی در استان در مقایسه با کشور و جهان در رده پائینی قرار گرفته است، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی طبخ با همکاری مدیریت ترویج سازمان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها از جمله راهکارهایی محسوب می‌شود که این مدیریت با پیگیری آن سعی دارد افزایش محصولات شیلاتی در سبد غذایی خانوارهای شهری و روستایی را ارتقا بخشیده و با معرفی مزایای استفاده از غذای حاوی گوشت ماهی در افزایش ضریب سلامت خانواده‌ها، راه را برای ایجاد جامعه‌ای سالم هموار سازد.

وی تصریح کرد: کلسترول حاصل از گوشت آبزیان به مراتب کمتر از سایر گوشت‌ها به ویژه گوشت قرمز است از طرف دیگر چربی‌های اشباع نشده گوشت ماهی، میگو و سایر آبزیان از نظر سلامتی دارای ارزش خاصی برای انسان است که هدف استفاده از انواع گوشت تامین پروتئین مورد نیاز بدن است و گوشت آبزیان قادر به تامین آن خواهد بود.

صمدزاده گفت: آبزیان در مقایسه با سایر گوشت‌ها از چربی کمتری برخوردار هستند و از این نظر به عنوان غذای سلامتی مطرح بوده و لازم است در سبد غذایی خانواده‌ها جای مناسب داشته باشند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول