اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقدامات مقطعی پاسخگو نیست

معابر اردبیل در تردید اصلاح یا بی‌توجهی

خبرگزاری فارس: اکثر معابر و خیابان‌های اردبیل این روزها و با آب شدن برف‌ها و برخی پوشش‌های سطحی جلوه واقعی یافته‌اند اما همچنان در تردید اصلاح یا بی‌توجهی مستمر هستند.

معابر اردبیل در تردید اصلاح یا بی‌توجهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این روزها در شهر، خیابان‌ها و محلات اردبیل چاله‌های فضایی شکل گرفته که در آن نگاه هر رهگذر و عابر پیاده نگاهی تمسخرآمیز و انتقادی می‌باشد.

با پایان فصل زمستان و شروع فصل بهار، زمان و فرصت مناسبی برای زیباسازی و فضاسازی مناسب در سطح شهر فراهم می‌شود تا هرگونه خسارت و صدمه‌ای که ناشی از وجود  زمستان در سطح شهر ایجاد شده را برطرف نمود. 

استان اردبیل جزو یکی از سردترین استان‌های کشورمان محسوب می‌شود که با گذراندن فصل سرما بیشترین آسیب را در زمینه آسفالت سطح معابر متحمل می‌گردد چرا که وجود سرما در این استان حتی به عمق وجود آسفالت نیز رسوخ نموده و باعث ایجاد یخبندان در شهر می‌شود و شهرداری برای سهولت در رفت و آمد شهروندان و جلوگیری از لغزنده بودن خیابان‌ها به ناچار مجبور به نمک‌پاشی  سطح شهر می‌شود که این خود باعث کاهش طول عمر آسفالت و نیز باعث تخریب کلی و یا جزیی در قسمتی از آن می‌گردد.

تخریب آسفالت باعث ایجاد چاله و گودال‌هایی در سطح شهر می‌شود که این تخریب‌ها اگر چه کوچک باشد ولی چهره‌ای نامطلوب برجای می‌گذارد شاید طول و عرض این چاله‌ها حتی به 20سانتی‌متر هم نرسد ولی به طور حتم به فضا و چهره شهر آسیب جدی می‌رساند  و مشکلاتی را هم برای سواره‌ها و هم پیاده‌ها ایجاد  کرده که وجود این چاله‌ها در هنگام شب خطرسازتر از روز می‌گردد چرا که در روز دید بیشتر است و می‌توان برخی از آنها را مشاهده نمود ولی درشب شاید تا  حد مرگ نیز خطر آفرین باشد چاره کار در کجاست و چه باید کرد؟

وجود این چاله‌ها در برخی از مناطق شهر تا حدی می‌باشد که گله‌مندی شدید شهروندان را به همراه دارد و آنها برای حل این مشکل و چاره‌اندیشی در مورد این وضعیت, شهرداری را اولین مسئول در جهت رفع این مشکل می‌شناسند و انتظار دارند که شهرداری با ارائه خدمات هر چه بهتر باعث رضایتمندی آنها گردد.

 

گله‌مندی مردم از وجود گودال‌هایی در سطح شهر

مردم شهر اردبیل از وضعیت نابسامان و نامطلوب آسفالت سطح معابر و کوچه‌ها شهر بسیار گله‌مند و ناراضی هستند و درخواست رسیدگی هرچه سریع‌تر به این وضعیت را دارند چرا که وضعیت آسفالت‌های شهر در برخی جاها هیچ تفاوتی با جاده‌های خاکی ندارد و یا پر از وصله‌های ناهموار و غیر مسطح می‌باشد.

هر روز با ایجاد گودالی در شهر ماموران شهرداری با یک غلتک و یک فرغون آسفالت در صدد هموار کردن آن بر می‌آیند که صد البته دردی دوا نمی‌شود که هیچ, بلکه بدتر از قبل می‌گردد و یا در برخی از موارد بی‌توجهی‌ها و یا  ناشی‌گری برخی از ماموران شهرداری در زیرسازی مناسب آسفالت‌ها باعث تخریب و از بین رفتن  آسفالت کوچه‌ها و معابر می‌گردند.

برخی از مردم از کم‌کاری شهرداری در مورد آسفالت‌ریزی سطح شهر ناراحت بوده و می‌گویند با وجود سپری شدن بیش از 40 روز از فصل بهار هنوز شهرداری اقدام به پاکسازی و آسفالت‌ریزی برخی معابر ننموده است.

یکی از همشهریان در مورد یکی از خیابان‌ها می‌گوید: در برخی از مواقع که مسیرم از طرف اتوبوسرانی  به سمت شورابیل می‌باشد دلم می‌خواهد به حال این خیابان گریه کنم چرا که فکر کنم بیشتر از 8 یا 9ماه می‌شود که این خیابان به این وضعیت درآمده و بلاتکلیف مانده است با وجود اینکه این خیابان کمربندی اصلی به سمت مجتمع تفریحی و گردشگری شورابیل می‌باشد و باید در اولویت بهسازی قرار گیرد.

مردم استان در مورد ایجاد  فضای سبز و فضای مناسب برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود هیچگونه گله‌مندی از شهرداری ندارند و از تلاش‌ها وخدماتی که شهرداری در این زمینه برای شهروندان فراهم نموده کمال تشکر و قدردانی را دارند و امیدوارند در زمینه آسفالت‌ریزی معابر نیز چنین تلاش را نیز از شهرداری شاهد باشند.

 

سال نهضت آسفالت را به معنای واقعی عینیت می‌بخشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل نیز در مورد آسفالت معابر و کوچه‌ها اظهار داشت: با توجه به اینکه حجم زیاد کاری در حوزه آسفالت‌ریزی و ضرورت رفع این مشکل در اولویت کاری می‌باشد و ما نیز در این زمینه هیچگونه کوتاهی و کم‌کاری را قبول نداریم وتمام تلاش خود را برای آسفالت‌ریزی معابر انجام می‌دهیم بنابراین شهروندان و اهالی محل که در آسفالت‌ریزی محل خود مشارکت کنند در اولویت قرار خواهند گرفت و ما نیز به این طریق می‌توانیم با خودیاری اهالی کوچه‌ها و محله‌های مختلف را با سرعت بیشتر آسفالت ‌ریزی کنیم.

صدیف بدری هدف از انجام این طرح را نگهداری و مراقبت بیشتر از آسفالت ریخته شده، جلوگیری از کنده‌کاری‌ها و حفاری‌های بی‌مورد و ممانعت از هرگونه تخریب نابجا اعلام کرد و گفت: شهرداری با حجم زیاد تولید آسفالت سالانه قادر است 18 تا 20 درصد شبکه معابر را آسفالت و یا ترمیم کند که با محاسبه سرانگشتی با این شرایط سالانه 400 هزار تن باید آسفالت تولید و پخش شود.

وی در ادامه افزود: طول عمر آسفالت ریخته شده بیش از 5 سال نمی‌باشد و در این شرایط باید در معابر آسفالت‌ریزی شده تا حد امکان از  حفاری‌های غیر‌اصولی و غیر‌مجاز جلوگیری نمود.

 

تاخیر در آسفالت معابر و کوچه‌ها قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل نیز اظهار داشت: توسعه و عمران شهری اردبیل نباید با سپری شدن ایام بهار به تابستان محول شده و در این کار تاخیر و تعللی به وجود آید.

حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری خاطرنشان کرد: ما در حوزه کاری خود به ویژه خدمات‌رسانی شهری باید به دنبال تغییرات و تحولات مثبت و تحول اساسی باشیم و با انجام اقدامات ویژه خود برای ساختن جامعه‌ای مناسب و تحول در عرصه سازندگی و عمرانی باید از خداوند بصیرت، تدبیر و تلاش مضاعف بخواهیم چرا که در سال جاری مردم انتظارات بیشتری نسبت به سال گذشته از  خادمان خود دارند.

وی همچنین به  وضعیت خیابان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه استان اردبیل استانی سردسیر می‌باشد و شرایط جوی اجازه انجام آسفالت‌ریزی معابری را نمی‌دهد بنابراین لازم است شهرداری تعمیرات اساسی و بازنگری در مورد معابر را در همین آغازین روزهای سال انجام دهد تا دچار مشکل نشود.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان داشت: هر چند در شهر اردبیل تا اواخر اردیبهشت آب و هوا بارانی و برفی و نامساعد است و عملاً در چهار ماه از ایام سال میتوان به عمران و آبادانی و توسعه فضای سبز اقدام کرد اما با تدبیر مناسب میتوانیم تا آخر فروردین و اوایل اردیبهشت فضایی را به وجود آورد که شهروندان و مسافران بتوانند حداقل شش ماهی از سال را با مناظر زیبا و طبیعی سپری کنند.

 

نظارت بر کیفیت نباید فدای کمیت‌ها شود

نایب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در جلسه شورای شهر در مورد لکه‌گیری و آسفالت سطح معابر و خیابان‌ها اظهار داشت: لکه‌گیری و رسیدگی به آسفالت معابر جزو اولویت‌های کاری شهرداری می‌باشد چرا که زیبایی و تمیزی سطح شهر ملزم به تمیزی آسفالت و معابر می‌باشد و شهرداری باید در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را بکار گیرد تا هر چه سریع‌تر این کار انجام شود تا بیشتر از این موجبات گله‌مندی شهروندان را فراهم نکند چرا که وظیفه اصلی شهرداری جلب رضایت‌مندی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.

جواد زنجانی در مورد واگذاری کار به پیمانکاران افزود: بر اساس تجربه‌های بدست آمده در طول سال‌های گذشته نسبت به واگذاری کار به پیمانکار یا بخش خصوصی  این امر نشان داده که واگذاری کار به پیمانکاران همراه با پشتیبانی از طرف شهرداری خود زمینه انجام دقیق و مناسب کارها را تضمین می‌کند تا کارها با کیفیتی مطلوب به پایان برسد و تحویل گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در بخش واگذاری نیز ضرورت دارد تا نظارت دقیق و دقت کافی درطی انجام مراحل کار صورت گیرد تا آسفالت‌ریزی همراه با زیرسازی وانجام کلیه مراحل به صورت دقیق انجام پذیرد و ناشی‌گری برخی از افراد  در زیرسازی‌ها باعث تخریب آسفالت کوچه ها و معابر نگردد.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل همچنین در مورد دریچه‌های آب و فاضلاب که با سطح خیابان غیر هم‌سطح می‌باشد نیز گفت: از مسئولان درخواست داریم تا توجه بیشتر نسبت به  همسطحسازی دریچه های آب و فاضلاب درسطح معابر و خیابان کنند تا در حد امکان بتوانیم در این زمینه نگرانی مردم را برطرف کنیم.

زنجانی در ادامه یکی از ضروریات شهر اردبیل را توجه مناسب به زیباسازی و توسعه فضای سبز اعلام کرد و افزود: نباید زیباسازی در مناطق مختلف، گل‌کاری، چمن‌کاری و درختکاری در شهر را به روزهای پایانی سفرهای تابستانی مخصوصاً تیر و مرداد واگذار کنیم و هر چه زودتر با مساعد شدن وضعیت جوی ضرورت دارد شهرداری از همین روزهای نخستین سال و تا آخر اردیبهشت ماه زیباسازی‌ها و توجه به فضای سبز را در اولویت قرار دهد و در انجام این کار تعجیل داشته باشد.

سوال اینجاست که در فصل کاری 91شهرداری و شورا با حمایت دیگر دستگاه‌ها مجالی برای تدبیر در این زمینه خواهد داشت یا سال پایانی عمر شورا با درگیری و نزاع سپری می‌شود و فرصتی دیگر باقی نمی‌ماند که مسئولان به فکر رفاه مردم بوده و نظری به آسفالت بی‌رمق کوچه‌ها و خیابان‌ها نماید؟

به سرانجام رسیدن وعده‌ها جز با گفتن و تکرار آن عملیاتی نمی‌شود بلکه این اراده‌ای را می‌خواهد که تاکنون کمتر از مسئولین استان و شهر اردبیل سراغ آن را داریم که ناتمام ماندن طرح ساماندهی دستفروش‌ها دوره گردها، بهبود وضعیت فضای سبز و... گواه این ادعا می‌باشد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول