اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی:

باید به بیماران هموفیلی بیشتر توجه شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی گفت: باید بیماران هموفیلی بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

باید به بیماران هموفیلی بیشتر توجه شود

حمید جولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ابتلاء به انواع بیماری‌های خاص مشکلات روحی زیادی برای بیماران در بر دارد ولی این موضوع در مورد بیماری هموفیلی حادتر است پس باید این قبیل بیماران از حمایت‌های بیشتری از جانب مسئولان برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: ابتلاء به بیماری‌های خاص مانند هموفیلی محدودیت‌های زیادی در زندگی و فعالیت اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه ایجاد می‌کند بر این اساس تبعات روحی و روانی زیادی برای مبتلایان حتی خانواده‌های آنها در بردارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای اینکه بیماران هموفیلی شناسایی شده و در موارد نیاز از کمک‌های درمانی اطرافیان برخوردار شوند کارت هموفیلی برای آنها توسط بیمارستان امام خمینی تهران و درمانگاه جامع هموفیلی صادر می‌شود ولی در برابر ارائه این کارت فقط از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

وی بهره‌مند شدن بیماران هموفیلی از مزایای معلولیت را خواستار شد و گفت: افرادی که از نقص عضو در اندام‌های ظاهری بدن اعم از دست، پا و... عذاب می‌کشند طبق قانون «معلول» به حساب می‌آیند و در موارد مختلفی مانند استخدام، فضاسازی شهری و .. مورد توجه قرار می‌گیرند.

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی اظهار داشت: بیماران هموفیلی از فقدان یک عضو غیرملموس به نام فاکتورهای انعقادی خون رنج می‌برند ولی از مزایای معلولیت بهره‌مند نمی‌شوند پس انتظار می‌رود با توجه به اینکه بیماران هموفیلی قادر به انجام کارهای یدی نیستند در موضوع استخدام‌ اداری مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول