اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

شهدا برای ترویج اسلام در جامعه تلاش کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: پیام مشترک همه شهدا تبلیغ و ترویج دین اسلام در جامعه بوده است و خودشان در عمل به دین اسلام از دیگران سبقت می‌گرفتند.

شهدا برای ترویج اسلام در جامعه تلاش کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در پانزدهمین یادواره شهدای دانشجویی استان قزوین که در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: شهدا در تمام مراحل زندگی سخنگوی دین اسلام بوده‌اند و این دین را در جامعه ترویج می‌دادند.

وی با اشاره به آیات سوره بقره قرآن کریم مبنی بر اینکه "شهیدان زنده‌اند و نزد خداوند متعال روزی می‌خورند"، گفت: خداوند در این آیه به مردم یادآور می‌شود که گمان نبرید شهیدان مرده‌اند بلکه زنده‌اند و در نزد خداوند متعال روزی می‌خورند.

عابدینی با بیان اینکه خداوند در آیات دیگر قرآن کریم می‌فرماید "ای کسانی که ایمان آوردید حق ندارید که بگویید شهیدان مرده‌اند"، افزود: خداوند در این آیه به اهل ایمان اجازه نمی‌دهد که بگویند شهیدان مرده‌اند.

وی در ادامه گفت: خداوند در آیه دیگری از قرآن کریم با تذکری بیشتری به اهل ایمان می‌گوید "نه تنها نگویید بلکه فکر اینکه شهیدان مرده‌اند را نکنیدزیرا شهیدان ارزش والایی در نزد من دارند".

عابدینی بیان کرد: شهیدان در زندگی کردن همواره به یاد خداوند بودند و در اقامه نماز، روزه و حج، عابدانی پایبند بودند و دیگران را به دین اسلام سفارش می‌کردند.

وی با بیان اینکه قبل از خواندن این آیات ممکن است برخی از افراد از شهید شدن شهدا اظهار افسوس کنند، خاطرنشان کرد: پدران شهدا با خواندن این آیات دل‌هایشان آرام می‌شود.

وی در خاتمه تأکید کرد: نخستین قطره خون شهدا که در زمین جاری می‌شود، ملائکه به او می‌گویند وارد بهشت شوید و آنها در اوج کرامت انسانی مهمان ضیافت خداوند می‌شوند.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول