اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

اطلاع‌رسانی یک رسالت الهی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: رسالت اطلاع‌رسانی که برعهده رسانه‌های عمومی است یک رسالت الهی است.

اطلاع‌رسانی یک رسالت الهی است

جواد کریمی‌قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: اطلاع‌رسانی که توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد در بیدار شدن وجدان‌های خفته نقش مؤثر دارد که همان رسالت انبیای الهی و شهداست و اطلاع‌رسانی پایه اصلی هر رسانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه آگاهی عمومی یک رکن برای پیشرفت کشور در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: آگاهی یافتن مردم به شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد و این به ابزار متفاوتی نیاز دارد که ما در تاریخ شیوهای متفاوتی را تجربه کردیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: در این مقطع از تاریخ بشر پیشرفت رسانه‌ها و استفاده از فناوری که به وجود آمده و اختیار گرفتن این ابزار در آگاهی رساندن به عموم مردم نقش بسیار برجسته دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: رسانه‌های عمومی در عصر حاضر سرعت عمل به دقیقه و ساعت در اطلاع‌رسانی دارند در صورتی که دیگر بخش‌ها و ارگان‌ها این سرعت عمل را ندارند.

کریمی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در دقیقه می‌توانند تحلیلی را بیان کنند و افکار عمومی را توجیه کنند، افزود: رسانه‌ها باید از رسالت اصلی خود که آگاهی رساندن به مردم است را به تمام معنا از آن پاسداری کنند تا روز به روز جایگاهشان در افکار عمومی عمیق‌تر شود.

وی گفت: مردم زمانی که در رسانه‌ها اخبار را می‌خوانند وقایع را می‌بینند و اخبار را از کانال‌های دیگر نیز دریافت می‌کنند، می‌توانند تحلیل کنند که این رسانه به چه منظوری و با چه اهدافی مشغول به کار است و رسانه نباید بازیچه باندهای ثروت و قدرت شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های مشهد متناسب با جایگاه مشهد رشد نکرده‌اند، تأکید کرد: من اعتقاد به رشد کمی و کیفی و توام با خلاقیت در رسانه‌های مشهد برای پیشرفت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شهر دارم. 

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول