اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

امسال 400 تشکل کارگری در یزد فعالیت خواهند کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر 183 تشکیل کارگری در استان یزد تشکیل شده که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال این تعداد را به 400 تشکل خواهیم رساند.

امسال 400 تشکل کارگری در یزد فعالیت خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، امرالله فلاح‌زاده ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به هفته کارگر از پنجم تا دوازدهم اردیبهشت و گرامیداشت این ایام اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های متعددی از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار خواهد شد.

وی گلباران مقبره شهید صدوقی، بازدید از چند واحد تولیدی موفق، اعزام کارگران نمونه استان یزد برای دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار تشکل‌های کارگری با امام جمعه یزد، حضور کارگران در برنامه دوچرخه‌سواری، حضور گسترده کارگران در نماز جمعه، برگزاری نشست سه‌جانبه دولت، کارگر و کارفرما و ... را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

فلاح‌زاده با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های کار، تعاون و رفاه عنوان کرد: پس از ادغام وزارتخانه‌ها نیازمند همراهی و همکاری هستیم تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان یزد تاکنون 388 شرکت تعاونی با بیش از 4 میلیارد تومان سرمایه تشکیل شده است.

فلاح‌زاده عنوان کرد: تاکنون 10 شرکت تعاونی فراگیر نیز در استان یزد و در شهرستان‌های یزد، ابرکوه و طبس تشکیل شده که اعضای این تعاونی‌ها از سه دهک پایین جامعه هستند.

وی یادآور شد: این اداره‌کل در سال گذشته تعهد ایجاد 37 هزار و 380 شغل را داشت که شرایط اشتغال 33 هزار و 304 نفر فراهم شد.

فلاح‌زاده با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی در استان یزد عنوان کرد: تاکنون مجوز 10 هزار و 414 شغل خانگی در استان یزد ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد 8 هزار و 810 طرح به بانک معرفی شده و مبلغ 113 هزار و 591 میلیون ریال به این طرح‌ها، تسهیلات پرداخت شده است.

وی هم‌چنین با اشاره به پی‌گیری اجرای مشاغل سخت و زیان‌آور عنوان کرد: بالغ بر 11 هزار درخواست مورد بررسی قرار گرفت و بالغ بر 9 هزار پرونده بررسی شد و بالغ بر 8 هزار نفر حکم بازنشستگی خود را با استفاده از قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور دریافت کردند.

فلاح‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت تشکل‌های کارگری در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 183 تشکل کارگری در استان یزد تشکیل شده که بنا داریم این تشکل‌ها را در سال جاری به 400 مورد برسانیم.

وی با اشاره به شکایت کارگران و کارفرمایان براساس قوانین کار عنوان کرد: برای رسیدگی به دادخواست‌های شاکیان 13 هیئت تشخیص و پنج هیئت حل اختلاف در استان یزد فعالیت می‌کنند که در سال گذشته 3 هزار و 22 درخواست به مراجع حل اختلاف واصل شد و 3 هزار و 402 رأی صادر شد.

فلاح‌زاده زمان رسیدگی به این شکایات در مراجع حل اختلاف را 25 روز اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم‌چنین یادآور شد: زیرساخت بن‌کارت خرید به مبلغ 1.5 میلیون تومان از تولیدات داخلی و وسایل خانگی برای 10 هزار نفر آماده شده است.

فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: این بن‌کارت‌ها به کارگران پرداخت می‌شود و با اقساط چهار درصد از حقوق آنها کسر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح اصلاح ساختار واحدهای تولیدی یادآور شد: برای به‌سازی، نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی و صنعتی استان یزد، این طرح تاکنون در 11 شرکت در استان یزد اجرا شده و 2 هزار و 400 نفر از کارگران آنها زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته و پس از پایان طرح دوباره به کار اشتغال یافته‌اند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول