اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام فاطمیه

نمایش قطره‌ها در ری به روی صحنه رفت

خبرگزاری فارس: ایام فاطمیه فرصتی ایجاد کرد تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری بتواند فضایی معنوی برگزار کند.

نمایش قطره‌ها در ری به روی صحنه رفت

سیروس سپهری کارگردان نمایش مذهبی قطره‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: براساس این نمایش، یکی از قطره‌ها در زمان واقعه کربلا لحظه‌ای که حضرت ابوالفضل العباس (ع) می‌خواهد آب بخورد از کناره‌های دست ایشان به فرات می‌پیوندد و این قطره پس از گذشت چندین سال ماوقع اتفاقات کربلا را برای قطره‌های جوان‌تر تعریف می‌کند و از آنها می‌خواهد راه امامان را ادامه دهند.

در نمایش قطره‌ها که به‌منظور نشان دادن گوشه‌ای از استقامت حضرت امام حسین(ع) و تداوم راهشان در مقابله با ظلم و ستم، شناخت یزیدیان زمان و تأثیر گذاری برای نسل جدید هدف‌گذاری شد از تکنیک نورماوراء استفاده شده است همچنین موضوع متناسب و مطلوب این نمایش برای سنین کودک و نوجوان و طراحی زیبای صحنه از نکاتی است که در این اثر به چشم می‌آید.

معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید شهرستان ری، انجمن هنرهای نمایشی و مدیریت مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی در برپایی و هماهنگی اجرای نمایش مذهبی قطره‌ها سهیم بوده‌اند.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول