اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی خبر داد

ایجاد زمینه اشتغال برای 11 هزار خانوار آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت: زمینه اشتغال مولد برای 11 هزار و 200 خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان فراهم شده است

ایجاد زمینه اشتغال برای 11 هزار خانوار آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جلال حسین‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اجرایی کمیته امداد سلماس اظهار داشت: نقش عاملان زکات در ترویج و افزایش مشارکت مردم در امر خیر پرداخت زکات انکارناپذیر است از این رو باید جدی گرفته شود.

وی با توجه به اهمیت و تاکیدات پرداخت زکات در دین مبین اسلام افزود: پرداخت زکات نه تنها سبب کم شدن مال نمی‌شود بلکه سبب زیاد شدن مال خواهد شد از این رو باید فرهنگ پرداخت زکات در جامعه نهادینه شده تا مردم گرایش بیشتری به این فریضه داشته باشند.

حسین‌زاده در ادامه از اجرای 150 پروژه عمرانی از محل زکات پرداختی مردم استان خبر داد و گفت: سال گذشته 30 میلیارد ریال از زکات مردم استان جمع‌آوری شده است که نسبت به پرداختی سال 89 بیش از 30 درصد افزایش نشان می‌دهد؛ در حال حاضر از محل پرداخت زکات در استان 150 پروژه در دست اجراست.

این مسئول از جمع‌آوری 24 میلیارد ریال زکات در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این میزان زکات برای اجرای 182 پروژه شامل ساخت مسکن مددجویی، مسجد، حسینیه و غسالخانه در مناطق محروم اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در راستای خودکفایی و خوداتکایی خانواده‌های زیرپوشش تلاش می‌کند که در این راستا زمینه اشتغال مولد برای 11هزار و 200 خانوار از محل اعطای تسهیلات کارگشایی فراهم شده است.

فرماندار سلماس نیز در این جلسه گفت: کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش گام‌های اساسی برداشته است.

مرتضی نظری خاطرنشان کرد: این نهاد باید در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به افراد بی‌بضاعت تلاش کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول