اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان:

کارآموزان فنی و حرفه‌ای برای کارآموزی سردرگم‌اند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای مظلوم واقع شده، از سردرگمی کارآموزان فنی و حرفه‌ای برای کارآموزی خبر داد.

کارآموزان فنی و حرفه‌ای برای کارآموزی سردرگم‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بحث کارآموزی دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای یکی از موضوعاتی بوده که از گذشته بوده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

این دانش‌آموزان پس از اتمام تحصیلات اقدام به پیدا کردن اداره یا مکانی برای کارآموزی می‌کنند تا به صورت عملی و از نزدیک با فوت و فن رشته‌های خود آشنا شوند و از آن جایی که کمتر اداره‌ای به قبول کارآموزی اقدام می‌کند دانش‌آموزان به اجبار در مغازه یا تعمیرگاهی به عنوان شاگرد اقدام به گذران دوره کارآموزی می‌کنند که در این دوران هیچ کاری را یاد نگرفته و دوره کارآموزی به شاگردی در یک مغازه خلاصه می‌شود که بعد از اتمام کار گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای عملی خود را از هنرستان مربوطه اخذ می‌کنند و به عنوان فارغ‌التحصیل فنی و حرفه‌ای و کار و دانش شناخته می‌شوند.

حال درباره این موضوع که چرا هیچ اداره‌ای با هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در باب کارآموزی این دانش‌آموزان همکاری نمی‌کند با معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان به گفت‌وگو نشستیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: اگر فنی و حرفه‌ای مظلوم واقع نمی‌شد تا این حد شاهد وجود بیکاری در جامعه نبودیم.

محمود نقوی اظهار داشت: طی جلساتی که با ادارات و استانداری برگزار شده ادارات موظف بودند تا دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای را برای دوره‌ کارآموزی قبول کنند اما از قبول دانش‌آموزان برای دوره کارآموزی امتناع می‌کنند.

وی بیان داشت: سیستم اداری ما این ضعف را دارد و این مشکل اساسی است که چرا ادارات کارآموزان را قبول نمی‌کنند به طوری که کارآموزان ما اعم از دختر و پسر مجبور هستند برای دوره‌ کارآموزی در یک مغازه که کارایی لازم را نیز ندارد وارد و دوره‌ خود را به پایان برسانند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: امسال با توجه به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که مهم‌ترین سرمایه این شعار نیروی انسانی کاراست، اما با این همه فنی و حرفه‌ای مظلوم واقع شده و سیستم اداری ما در همه بخش‌ها در ارتباط با جذب کارآموزان فنی و حرفه‌ای ضعیف عمل می‌کند.

وی عنوان کرد: از جمله تسهیلاتی که برای کارآموزان فنی و حرفه‌ای باید در نظر گرفته شود وام اشتغال برای این قشر است که هیچ اداره‌ای در سیستم خودشان فکری برای این بحث نمی‌کنند.

نقوی در پایان گفت: اگر در حمایت از رشته‌های فنی و حرفه‌ای کوتاهی نشود تا این حد بیکاری بالا نمی‌رود و می‌توانیم با نیرو‌های کارآمد اقدام به ایجاد اشتغال کنیم.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول