اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان البرز اعلام کرد

توقیف حدود 200 خودرو متخلف در جاده‌های البرز

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان البرز از توقیف حدود 200 خودرو متخلف در جاده‌های این استان طی مرحله نخست سفرهای نوروزی خبر داد.

توقیف حدود 200 خودرو متخلف در جاده‌های البرز

حبیب‌ کمالوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس طرح برخورد ویژه با متخلفان رانندگی به ویژه تخلفات حادثه‌ساز، ماموران پلیس راهور به صورت شبانه‌روزی تردد خودروها و نحوه عملکرد رانندگان در جاده‌های این استان را زیر نظر داشتند.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح تا پایان روز پنجم فروردین که در حقیقت مرحله نخست سفرهای نوروزی به شمار می‌آید، حدود 200 خودروی متخلف توسط ماموران پلیس راهور شناسایی و برای اعمال قانون به پارکینگ هدایت و منتقل شدند.

کمالوند تصریح کرد: همچنین در این مدت در حدود 300 موتورسیکلت نیز توقیف شده که مراحل اعمال قانون درباره راکبان آنها انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: در مجموع 506 خودرو از روز بیست و پنجم اسفند تا پنجم فروردین 91 توسط ماموران پلیس راهور استان البرز توقیف شده است.

* کاهش تصادفات جاده‌ای در نوروز 91 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه عملکرد مسافران نوروزی از نظر راهنمایی و رانندگی در نوروز 91 چگونه بوده؟ گفت: با کارهای فرهنگی و همچنین برخوردهای قاطع قانونی با رانندگان متخلف از سوی پلیس، امسال شاهد کاهش چشم‌گیر تخلفات و به واسطه آن کاهش تصادفات در جاده‌های استان البرز بودیم.

این مسئول ادامه داد: به عنوان نمونه در تصادفات منجر به جرح طی نوروز 91 تا این لحظه میزان تصادفات به یک سوم کاهش یافته است.

* جریمه بیش از 4 هزار راننده متخلف در استان البرز

رئیس پلیس راهور استان البرز یادآور شد: در این مدت بیش از 4 هزار و 600 راننده که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شدند در استان البرز از سوی ماموران پلیس شناسایی و برابر مقررات در مورد آنها اعمال قانون شده است.

کمالوند خاطرنشان کرد: در این بخش نیز شاهد کاهش 30 درصدی تخلفات حادثه‌ساز بودیم.

* صدور بیش از 51 هزار قبض جریمه خودرو در استان البرز

وی متذکر شد: البته با وجود تمام تلاش‌ها و هشدارها باز هم شاهد برخی تخلفات بودیم که به واسطه آن ماموران پلیس مجبور به صدور بیش از 51 هزار قبض جریمه برای متخلفان شدند.

کمالوند در پایان اظهار امیدواری کرد تا مسافران نوروزی در مرحله دوم سفرهای نوروزی با رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی، تعطیلات آرام و امنی را سپری کنند.

انتهای پیام/ن۱۰/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول