اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنعت، معدن و تجارت رودبار خبر داد

توقیف 30 هزار کیلو مرغ زنده بدون مجوز در رودبار

خبرگزاری فارس: سرپرست صنعت، معدن و تجارت رودبار از توقیف 30 هزار کیلوگرم مرغ زنده بدون مجوز در این شهرستان خبر داد.

توقیف 30 هزار کیلو مرغ زنده بدون مجوز در رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار فردین نجاتی ظهر امروز در جمع مسئولان اجرایی این شهرستان اظهار داشت: تامین گوشت مرغ مورد نیاز بازار از مسائل مهم استان و شهرستان است.پس از دستورات واصله مبنی بر عرضه مرغ به قیمت 3 هزار و 750 تومان، عرضه مرغ گرم در بازار با مشکلاتی روبه‌رو شد.

این مسئول با بیان اینکه همزمان با بروز این مشکل قیمت گوشت در استان‌های همجوار به 4 هزار و 300 تومان رسید گفت: عده‌ای از سودجویان و دلالان بازار مرغ‌های زنده را به صورت غیرمجاز به استان‌های قزوین و زنجان انتقال می‌دادند.

وی دستیابی به سود بیشتر را مهم‌ترین اقدام دلالان در عرضه مرغ به بازار عنوان کرد و ابراز داشت: بالا بودن قیمت مرغ در استان‌های همجوار سبب شده تا خروج غیر مجاز مرغ زنده از شهرستان افزایش یابد.

نجاتی ادامه داد: در یک هفته گذشته 15 کامیون مرغ زنده معادل 30 هزار کیلوگرم بدون مجوز با همکاری عوامل نیروی انتظامی کشف و توقیف شد.در این راستا 15 نفر شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت رودبار با بیان اینکه مردم رودبار نباید نگران توزیع مرغ در شهرستان باشند، تصریح کرد: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان و اداره صنعت، معدن و تجارت و همکاری مسئولان استان حدود 45 تن مرغ منجمد برای تنظیم و کنترل بازار به شهرستان اختصاص داده شد.

به گفته وی از ابتدای اسفند امسال تاکنون 30 تن مرغ منجمد در رودبار توزیع شده و بقیه نیز در مدت باقی مانده به بازار عرضه می‌شود.

نجاتی از برطرف شدن مشکل گوشت مرغ گرم در بازار رودبار خبر داد و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده این مشکل در حال برطرف شدن است.

وی عرضه 4 تن گوشت منجمد با قیمت یارانه‌ای 9 هزار و 350 تومان را از دیگر اقدام‌های انجام گرفته برای کنترل بازار عنوان کرد.

این مسئول جذب مرکبات شب عید را از دیگر اقدام‌های کنترل بازار شب عید برشمرد و خاطر نشان کرد: برای کنترل بازار شب عید 40 تن پرتقال و 26 تن سیب برای رودبار اختصاص داده شده است.هم‌اکنون این مقدار مرکبات در شهرستان جذب و در انبارها ذخیره شده است.

نجاتی همکاری مردم را در کنترل بازار مهم دانست و یادآور شد: تلفن 124 ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات شهروندان رودبار است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با مشاهده تخلفاتی نظیر کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور و... موارد را با این شماره در میان بگذارند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول