اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهرنگ خبر داد

شناسایی 15 هزار هکتار زمین برای توسعه باغات

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: 15 هزار هکتار زمین قابل واگذاری برای توسعه باغات در شهرستان کوهرنگ شناسایی شد.

شناسایی 15 هزار هکتار زمین برای توسعه باغات

یدالله خالدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به تدوین و تصویب طرح توسعه کشاورزی در هیئت دولت اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح در شهرستان کوهرنگ 15 هزار هکتار زمین توسعه باغات و 5 هزار هکتار زمین آبی آماده واگذاری به متقاضیان است.

وی افزود: همچنین 5 هزار هکتار زمین دیم و یک‌هزار هکتار زمین باغ دیم در این شهرستان آماده واگذاری است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه کوهرنگ آماده اجرای طرح توسعه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: در بخش بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ زمین‌های مستعد فراوانی برای توسعه باغات و شیلات وجود دارد.

خالدی خاطرنشان کرد: شهرستان کوهرنگ بیشترین منابع آبی استان چهارمحال و بختیاری را در اختیار دارد و همچنین زمین‌های مستعد فراوانی نیز در این شهرستان برای توسعه کشاورزی وجود دارد، به همین خاطر ما از مسئولین انتظار داریم توجه بیشتری در این زمینه به شهرستان کوهرنگ داشته باشند.

خالدی تاکید کرد: سود تسهیلات بانکی در این طرح هفت درصد است که هدف اصلی در این طرح کمک به اشتغال فارغ‌التحصیلان در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: تسهیلات و امکانات پیش‌بینی شده در طرح توسعه کشاورزی استان برای اشتغال فارغ‌التحصیلان و بیکاران بی‌سابقه، تحول‌آفرین و راهگشاست.

فرماندار شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: شرایط برای رشد در بخش کشاورزی در استان فراهم شده است که باید نهایت استفاده را از آن برد.

خالدی با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش قابل توجهی در استقلال کشور و همچنین ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، توسعه صادرات و تأمین نیازهای غذایی کشور دارد، اظهار کرد: توسعه این بخش موجب پیشرفت بیشتر کشور در تمام بخش‌ها از جمله بخش اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: اهمیت بخش کشاورزی در دنیای امروز به حدی است که حتی کشورهای کم‌بهره از این بخش نیز توجه ویژه‌ای به کشاورزی دارند چراکه با توجه به رشد جمعیت کشورها، نیاز به مواد غذایی بیشتر می‌شود و اهمیت بخش کشاورزی نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح همگی باید با یک نیت خالص و کنار گذاشتن رابطه‌های خانوادگی و با رویکرد کارکردن در راه خدا به تلاش در راستای اجرای طرح توسعه کشاورزی حرکت کنیم.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول