اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان خبر داد

برگزاری مسابقه بزرگ پیام یاس نبوی در همدان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری مسابقه بزرگ پیام یاس نبوی در همدان خبر داد.

برگزاری مسابقه بزرگ پیام یاس نبوی در همدان

حجت‌الاسلام محمد احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری مسابقه بزرگ پیام یاس نبوی در همدان خبر داد و اظهار کرد: این مسابقه با هدف تبیین سیره و سخنان بزرگ بانوی عالم زهرای مرضیه(س) و ترویج مفاهیم بلند خطبه فدکیه آن حضرت همزمان با ایام دهه دوم فاطمیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته استقبال گسترده‌ای از این مسابقه صورت گرفته است، گفت: کتابچه پیام یاس نبوی مشتمل بر اصل خطبه فدکیه همراه با ترجمه، زندگی‌نامه حضرت، سیره عملی فاطمه زهرا (س) به همراه معرفی موقوفات آن بانوی دو عالم است که همراه با سئوالات مسابقه به تعداد 2 هزار جلد در میان زائران، مسافران و محبان آن حضرت در بقاع متبرکه توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه این مسابقه با هدف فرهنگ‌سازی سیره و سخنان گهربار آن حضرت و ترویج فرهنگ وقف برگزار می‌شود، عنوان کرد: به برگزیدگان این مسابقه جوایزی همچون 18 کمک هزینه حج عمره، 72 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 18 کمک هزینه سفر به سوریه، 18 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، 118 قلم هوشمند قرآنی و صدها جایزه ارزشمند دیگر اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایام فاطمیه در همدان تعداد 70 نفر مبلغ بومی و غیر بومی اعزام می‌شوند، گفت: این مهم در راستای برگزاری باشکوه و در خور شأن این سوگواری در سطح استان همدان انجام می‌شود.

احمدوند در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم عاشورایی برگزاری کردن فاطمیه، ابراز داشت: هدف از برگزاری سوگواره یاس نبوی، اعتلای جایگاه ولایت، اعتبار بخشیدن به مراسم فاطمیه در بین مردم، جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف و ترویج این سنت در بین مردم است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول