اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشگین‌شهر:

نیمی از ساخت و سازهای مشگین‌شهر بافت فرسوده است

خبرگزاری فارس: شهردار مشگین‌شهر گفت: نیمی از ساختمان‌های شهر مشگین بافت فرسوده است که نیاز به بازسازی و مرمت دارد.

نیمی از ساخت و سازهای مشگین‌شهر بافت فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صفر جعفرزاده عصر امروز در جلسه زیرساخت‌های شهری در مشگین‌شهر اظهار داشت: با اقدام مناسبی که در پرداخت تسهیلات یارانه‌دار برای مرمت و احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی در نظر گرفته شده است شهرداری نیز تلاش می‌کند تا در کنار عمران و‌ آبادانی، اقدام به بازگشایی برخی از معابر و خیابان‌ها بکند.

وی از اضافه شدن سه هکتار به بافت فرسوده شهری اردبیل اشاره کرد و افزود: در کنار توجه به این مناطق از امسال سعی کردیم تا نماسازی در سطح شهر را نیز اجباری کنیم تا برخی از مشکلات و معایب در این زمینه برطرف شود.

جعفرزاده تصریح کرد: در حال حاضر بودجه شهرداری مشگین‌شهر با افزایش 100 درصدی از چهار میلیارد تومان به هشت میلیارد تومان رسیده که انتظار می‌رود امسال علاوه بر تحقق بخش عظیمی از درآمدها با جذب سرمایه‌گذاری‌ها کارهای عمرانی با رونق بیشتری ادامه پیدا کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرداری مشگین‌شهر از نهادهای دولتی حدود 15 میلیارد ریال طلبکار است که در نهایت تأسف اقدامی از طرف این نهاد برای پرداخت آن صورت نگرفته است.

وی یکی دیگر از اولویت‌های امسال را جذب سرمایه‌گذاران با توجه به ویژگی مواهب طبیعی و گردشگری توصیف کرد و ادامه داد: شهرداری توانسته موافقت سرمایه‌گذارانی از شهرهای اصفهان و تهران را نسبت به احداث پل معلق بر روی رودخانه خیار چایی و دهکده گردشگری و هتل در اطراف آن منطقه کسب کند.

به گزارش فارس، شهردار مشگین‌شهر در ادامه به قدمت تاریخی مشگین‌شهر و وجود آثار باستانی متعدد اشاره کرد و بیان داشت: بقعه شیخ حیدر و کهنه قلعه در محدوده شهری قرار دارد و این زمینه‌سازی‌ها می‌طلبد تا در یک تعامل مثبت در کنار مرمت و حفاظت از این آثار بهسازی مناطق بافت فرسوده در اولویت قرار گیرد.

*95 درصد ایران زلزله‌خیز است

پدر زلزله ایران نیز در این جلسه با یادآوری این‌که 95 درصد کشورمان جزو مناطق زلزله‌خیز است، گفت: اردبیل در گسل آذربایجان قرار دارد و به همراه زنجان و گیلان جزو مناطق زلزله‌خیز این منطقه است.

بهرام عکاشه اظهار داشت: بیش از 950 شهر در کشورمان در معرض خطر زلزله قرار دارد و باید مراقبت‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

مؤسس شبکه زلزله‌نگاری کشور تصریح کرد: وجود دو کوه سبلان و سهند در آذربایجان از گذشته دیرباز نشان از تغییرات اساسی زمین‌شناسی است که در این باب بررسی‌ها و تحقیقات مورد نظر ادامه دارد.

وی همچنین کمبود نیروی متخصص را در مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و آگاه‌سازی مردم و برخی دیگر از ضعف‌ها را از عوامل مؤثر در بروز پدیده زلزله و تخریب‌های بی‌مورد اعلام کرد و افزود: اگر تمرکز خود را در این حوزه‌ها تقویت کنیم، آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول