اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله مقتدایی تاکید کرد

ترجمه و انتشار کتاب‌های مهدوی در سرتاسر جهان

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: کتاب‌های مهدوی باید به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و در اختیار تشنگان فرهنگ ناب آخرالزمانی قرار گیرد.

ترجمه و انتشار کتاب‌های مهدوی در سرتاسر جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در مصاحبه مطبوعاتی همایش دوسالانه کتاب مهدویت اظهار کرد: این همایش با هدفی بسیار عظیم و ضروری ترتیب داده شده است.

وی نخستین هدف از برگزاری همایش دوسالانه کتاب مهدویت را تعمیق و گسترش فرهنگ نورانی مهدویت در سراسر جهان دانست و افزود: در این زمینه نباید تنها به سخنرانی و مقاله اکتفا کرد بلکه نشر کتب و تشویق نویسندگان برای تعمیق این فرهنگ نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: کتاب‌های مهدوی باید به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و در اختیار تشنگان فرهنگ ناب آخرالزمانی قرار گیرد.

وی شرایط کنونی را به دلیل گسترش شبهات به ویژه در خصوص شخصیت امام مهدی(عج) بسیار حساس توصیف کرد و گفت: این شبهات ممکن است در نسل جوان تاثیر گذاشته و ذهن آنها را منحرف سازد بنابراین وظیفه سنگینی بر عهده همه ما قرار دارد.

مقتدایی خواستار پاسخگویی به شبهات مختلف مهدوی شد و ابراز کرد: در این زمانه احساس می‌شود که پاسخگویی به شبهات امری ضروری محسوب می‌شود وگرنه برخی از افکار و اذهان منحرف خواهند شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر بیان استدلالات منطقی در خصوص فرهنگ مهدوی افزود: تبیین سیره و روش حضرت پس از ظهور نیز دارای اهمیت فراوانی بوده و این امر هم نیازمند دلایل منطقی است.

وی تصریح کرد: چنانچه مردم سراسر جهان از سیره و روش حکومت داری امام زمان(عج) آگاهی یابند، اشتیاق بیشتری برای ظهور خواهند داشت.

مقتدایی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) عنوان داشت: امام زمان(عج) همان کاری را پس از ظهور انجام خواهد داد که پیامبر پس از بعثت در جامعه پیاده کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) تمام رسوم جاهلیت را پس از بعثت خویش از میان برداشته و به اصلاح جامعه در ابعاد گوناگون پرداخت، گفت: یک حالت خودخواهی در میان عرب جاهلیت وجود داشت اما حضرت محمد(ص)، فضایل اخلاقی و رشد و بالندگی را جایگزین آن ساخته و اعتقاد به خداوند و توجه به ذات مقدس حق را برای آنان تبیین کرد.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرماید «در طول دوران غیبت برخی صفات رذیله در میان مردم رواج یافته و قوانین ظالمانه‌ای در جهان حاکم می‌شود و قائم آل محمد(ص)، این مشکلات را برطرف ساخته و سیره پیامبر را جاری می‌کند».

مقتدایی با اشاره به ادامه این روایت افزود: امام زمان(عج) پس از ظهور از مردم می‌خواهد که به اسلام واقعی عمل کرده و بر اساس روایات اسلامی، در آخرالزمان هیچ زمینی باقی نمی ماند مگر اینکه بانگ توحید و نبوت در آن مناطق طنین انداز شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: در آخرالزمان، اسلام بر همه ادیان غلبه کرده و عدل و داد، فراگیر خواهد شد ضمن اینکه اخلاق رذیله و ظلم و ستم از جهان رخت بسته و وظیفه تبیین این مسائل اکنون بر دوش ما گذاشته شده است.

وی با اشاره به تجلیل از نویسندگان موفق مهدوی در همایش دوسالانه کتاب مهدویت گفت: این امر موجب تشویق و ترغیب نویسندگان شده و انتشار این آثار در ایران و جهان تاثیر بسزایی در شناخت فرهنگ مهدوی و رفع شبهات خواهد داشت.

مقتدایی اظهار امیدواری کرد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در برگزاری این همایش موفق باشد.

وی تصریح کرد: دست اندرکاران همایش باید هرگونه خدمت در این زمینه را گامی در راستای تحقق جامعه مهدوی و خدمت به امام عصر(عج) بدانند تا همواره مورد عنایات آن حضرت واقع شوند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول