اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد

تخصیص 2 درصد بودجه عمومی به مناطق محروم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده بود 2 درصد بودجه عمومی به مناطق محروم کشور تخصیص یابد که باید در این زمینه اقدامات لازم توسط دولت انجام شود.

تخصیص 2 درصد بودجه عمومی به مناطق محروم

 حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر بیکاری در آذربایجان‌غربی بالا بوده و تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان این استان بیکار هستند.

وی با اشاره به دلایل عمده بالا بودن نرخ بیکاری در این استان، تصریح کرد: نبود توانایی در جذب سرمایه‌گذار و عدم حمایت از اشتغال و طرح‌های تولیدی سبب بالابودن آمار بیکاری در این استان می‌‌شود.

این مسئول با بیان اینکه استان آذربایجان‌غربی در سال‌های گذشته مورد غفلت مسئولان از نظر اجرای طرح‌های عمرانی بوده است، افزود: براساس برنامه پنجم توسعه مقرر شده بود فاصله طبقاتی استان‌ها هر سال 10 درصد کاهش یابد و برای این منظور 2 درصد بودجه عمومی برای هر استان محروم تخصیص می‌یافت.

ذاکر با بیان اینکه از این محل باید سالانه 1000 میلیون ریال برای استان‌های محروم کشور تخصیص یابد، خاطرنشان کرد: تا به امروز این موضوع در استان آذربایجان‌غربی محقق نشده است.

وی با بیان اینکه مشخص نیست این میزان اعتبار در کجا هزینه می‌شود، اعلام کرد: بر این اساس است که هنوز یک کیلومتر اتوبان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد و وضعیت دریاچه ارومیه نیز این چنین شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام این محرومیت‌ها باید جبران شود و برای این منظور راهی نداریم جز تخصیص اعتبارات لازم و تلاش مسئولان استانی، گفت: با توجه به وضعیت بحرانی استان از نظر محرومیت باید 2 درصد از بودجه عمومی کشور هر سال به استان آذربایجان‌غربی تخصیص یابد چرا که این استان بسیار محروم است و هیچ اثری از توسعه در آن دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول