اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر انتقاد کرد

ناتوانی در جذب سرمایه‌گذار بیکاری را دامن زده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: ناتوانی در جذب سرمایه‌گذار و عدم پذیرش سرمایه‌های داخلی افزایش بیکاری را در این شهرستان دامن زده است.

ناتوانی در جذب سرمایه‌گذار بیکاری را دامن زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس‌ساداتی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات اشتغال جوانان در کوثر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با نام نهادن امسال به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حجت را بر همگان تمام کردند و کمترین قصوری در این حوزه از هیچ کس پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه همه ما ملزم و موظف به اجرا و تحقق این شعار در سال جاری هستیم، تصریح کرد: بنا نداریم با برگزاری چند کنفرانس و برنامه سطحی ادعای تحقق این شعار را داشته باشیم اما همه را موظف به پرداختن جدی به این شعار می‌دانم.

فرماندار شهرستان کوثر با انتقاد از اینکه بیکاری چهره زشت خود را در این شهرستان به نمایش گذاشته است، یادآور شد: انتظار نداریم با استعدادها و قابلیت‌هایی که در جوانان سراغ داریم در هر خانه‌ای را که می‌زنیم چندین بیکار از آن خارج شود.

رئیس‌ساداتی عوامل اصلی مهاجرت نخبگان این شهرستان را حاکمیت باورهای سنتی بر زندگی اجتماعی، نظام مدیریتی سنتی و ناکارآمد شهر گیوی، مشکلات تحصیل‌کردگان مستعد و خلاق در زمینه اشتغال، کم توجهی به جوانان خلاق و نخبه و عدم حفظ شأن و منزلت آنها ذکر کرد.

این مسئول با ارائه ساختار جمعیتی شهر گیوی، ابراز داشت: بر اساس آخرین آمار جمعیت شهر گیوی کاهش یافته و این مقدار به 20 درصد جمعیت شهرستان رسیده است.

فرماندار شهرستان کوثر بیشترین حجم جمعیت گیوی را جمعیت جوان دانست و بیکاری را از مسایل اصلی گیوی ذکر کرد.

رئیس‌ساداتی تصریح کرد: در این مورد می توان به مولفه‌هایی همچون رواج بیکاری در میان تحصیل‌کردگان دانشگاهی، افزایش بیکاری پنهان یا اشتغال ناقص و روی آوردن اشخاص به مشاغل غیرمولد و حاشیه‌ای اشاره کرد.

وی دیگر عوامل افزایش بیکاری در گیوی را فراری دادن سرمایه‌های داخلی و ناتوانی در جذب سرمایه، عدم تناسب میان ظرفیت دانشگاه‌ها با نیازهای بازار کار و وجود قوانین و مقررات بازدارنده و مخل سرمایه‌گذاری‌های تولیدی را عوامل افزایش بیکاری در کوثر ذکر کرد.

فرماندار شهرستان کوثر با بیان این که متفکرین و نخبگان در هر جامعه‌ای از مهمترین عوامل پیشرفت و توسعه محسوب می‌شوند کوچ نخبگان گیوی به دیگر شهرها به ویژه تهران به دلایل مختلف را یادآور شد.

رئیس‌ساداتی خاطرنشان کرد: این مساله موجب شده که نتوانیم از نیروهای انسانی نخبه در بحث مدیریت استفاده مطلوب را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اشاره به چالش‌های فراروی مدیریت شهری اظهارداشت: مدیریت واحد شهری، تعیین درآمدهای پایدار و تربیت نیروی انسانی از چالش‌های شهرداری گیوی است.

فرماندار شهرستان کوثر ادامه داد: مدیریت واحد شهری، قطعا با تعامل و نظارت خود مردم میسر است و تنها در سایه اخلاص در خدمتگزاری امکان پذیر خواهد بود.

رئیس‌ساداتی تعامل هر چه بیشتر شورای شهر و شهرداری با فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد و گفت: تمام مسئولان شهرستان باید فارغ از سلایق و دیدگاه‌های سیاسی خدمت‌رسانی به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و از ایجاد اختلاف و شبهات بپرهیزند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست تعدادی از کارشناسان شهرداری تهران، اعضای شورای شهر گیوی و شهردار ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه توسعه و عمران شهر گیوی در زمینه حل مشکلات موجود به تبادل افکار پرداختند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول