اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌رضوی

12 هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر در این استان بیش از 12 هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.

12 هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر لبافی ظهر امروز در نشست خبری اداره‌کل تعاون و رفاه خراسان‌رضوی اظهار داشت: بیش از 60 میلیارد ریال به صورت مستمر به این بخش تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های اندیشیده شده در این ارتباط افزود: به همین منظور برای افزایش میزان اشتغال در جامعه به واحدها و بنگاه‌های اقتصادی که از کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری استفاده کنند، تسهیلات مختلفی ارائه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان‌رضوی تصریح کرد: پرداخت بیش از 70 درصد حقوق این کارگران توسط اداره‌کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان و هم‌چنین معافیت حق بیمه کارفرما و کارگر از جمله مهم‌ترین این تسهیلات است.

وی اظهار داشت: میزان کارگزاران مقرری بگیر بیمه بیکاری در سال گذشته نسبت به دوره قبل آن دارای بیش از 4 درصد کاهش است.

لبافی با اشاره به انجام افزون بر 33 هزار بازدید مستمر از بنگاه‌های اقتصادی در سال گذشته توسط بازرسان اداره‌کل تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: هم‌چنین در این مدت در حوزه حوادثی که در بخش کار رخ می‌دهد بیش از 15 درصد کاهش داشته است.

وی با تأکید بر این مطلب که باید تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان نرخ بیکاری به کمتر از 7 درصد برسد، تأکید کرد: در همین راستا در خراسان‌رضوی نیز علاوه بر حفظ بیش از یک میلیون و 800 هزار فرصت شغلی فعلی باید سالانه افزون بر 80 هزار شغل پایدار در این استان ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان‌رضوی با بیان اینکه میزان متوسط نرخ بیکاری در کشور 12.3 درصد است، اظهار داشت: این رقم با کاهش سه درصدی در این استان 9.1 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 160 هزار نفر بیکار جویای کار در استان خراسان‌رضوی وجود دارد.

لبافی تأکید کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 900 هزار جمعیت فعال این استان است که از این میزان بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر شاغل در بخش‌های مختلف هستند.

وی ادامه داد: اداره‌کل تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان‌رضوی دستگاهی است که دستگاه‌های دیگر مرتبط با آن هستند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول