اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خبر داد

پرداخت مقرری بیمه بیکاری به یک هزار و 890 نفر در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به یک هزار و 890 نفر در استان اردبیل خبر داد.

پرداخت مقرری بیمه بیکاری به یک هزار و 890 نفر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در اولین جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته کارگر در اردبیل اظهار داشت: ما به درخواست‌های مختلفی در این زمینه در سال گذشته پاسخ دادیم و برای رسیدگی به پرونده متقاضیان جلسات کارشناسی مختلفی برگزار شده است.

وی فعالیت کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور را یادآور شد و تصریح کرد: 55 جلسه نیز در این زمینه تشکیل شده و به درخواست متقاضیان که در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول فعالیت هستند، پاسخ داده شده است.

منوری خاطر نشان کرد: از تعداد متقاضیان پرونده سه هزار و 200 نفر مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است.

این مسئول در ادامه سخنان خود به بازرسی‌های انجام شده از واحدهای کارگری اشاره کرد و اظهار داشت: در یک سال گذشته بالغ بر شش هزار و 680 مورد بازرسی از واحدهای کار استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت بیش از چهار هزار و 700 دادخواست کارگری نیز به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.

منوری تعداد صاحبان این درخواست‌ها را چهار هزار و 750 نفر اعلام کرد و ادامه داد: ما از این تعداد توانسته‌ایم در هیئت تشخیص به پرونده سه هزار و 850 نفر رسیدگی کنیم.

به گزارش فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: از این تعداد قبل از آرای هیئت تشخیص شکایت یک هزار و 450 مورد منجر به سازش شده است.

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت 16 تشکل کارگری در استان در صیانت از حق و حقوق کارگری خبر داد و گفت: سه هزار و 630 کارگر و حدود 250 کارفرما در این تشکل‌های غیر دولتی و مردم نهاد سازماندهی شدند.

منوری همچنین از بررسی و رسیدگی به حدود 200 فقره پرونده حوادث ناشی از کار خبر داد و اضافه کرد: ما با اقداماتی که انجام دادیم، سعی داشتیم در حوزه کارگری یک رضایت نسبی را فراهم کنیم.

وی افزود: ‌تلاش می‌کنیم تا در هفته کار و کارگر با برنامه‌های متنوع از تلاشگران عرصه سازندگی کشور قدردانی کنیم و حمایت‌های لازم را از آنها به عمل آوریم.

وی کارگران را از عزیزترین اقشار جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: در سالی که مزین به کار و تولید داخلی و حمایت از سرمایه‌گذاری است آن چه ضروری به نظر می‌رسد پشتیبانی از مجموعه‌هایی است که احساس می‌شود با تقویت آنها می‌توان عرصه کار و تولید را رونقی مضاعف بخشید.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول