اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس:

چند وجهی بودن سپاه لرزه بر تن دشمنان انداخته است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس با بیان اینکه هیچ نیرویی در دنیا پیدا نمی‌شود که همانند سپاه کارکردهای چند وجهی داشته باشد، گفت: این خصلت، سپاه را به خار چشم دشمنان تبدیل کرده است.

چند وجهی بودن سپاه لرزه بر تن دشمنان انداخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس احمد جباری عصر امروز در نشستی در ‌ارتباط‌ با نقش سپاه در انقلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نفس ایجاد نیرویی با عنوان سپاه پاسداران در روزهای بعد از انقلاب اسلامی در درجه نخست برای مقابله با دشمنان انقلاب صورت گرفت و این در حالی بود که ارتش کشورمان عملاً ارتشی در آمیخته با نیروهای آمریکایی بود و بسیاری از عناصر باقی مانده از رژیم سابق در بدنه ارتش تمایلی به انقلاب نداشتند، برای همین منظور ایجاد نیرویی که از سنگ بنای اول از میان نیروهای انقلابی و دل‌بسته به کشور تشکیل شود، نیازی اساسی بود.

وی افزود: تجربه ایجاد سپاه پاسداران تجربه موفقی شد و واقعاً ثابت کرد که سپاه عصاره‌ای از نیروهای دل‌سوز به نظام است و در اداره کشور بارها از ظرفیت سپاه در زمینه‌های مختلف بهره برده شده و می‌شود. 

این نماینده مجلس افزود: نقش کلیدی سپاه بر هیچ کس پوشیده نیست، در مقابله با فتنه‌آفرینی‌های اوایل انقلاب از غائله گنبد تا رخدادهای خوزستان و ترورهای منافقین کوردل، همه و همه نشانه‌هایی از تدبیر امام خمینی(ره) در ایجاد سپاه به عنوان یکی از نهادهای انقلابی کشورمان است.

*بار اصلی دفع تجاوز از کشور بر دوش سپاه بود

جباری با بیان اینکه در دفع حمله وحشیانه صدام به کشورمان هم سپاه خوش درخشید، اظهار داشت: هیچ جای جبهه‌ها نبود که سپاه حضوری پررنگ نداشته باشد، بار اصلی دفع تجاوز دشمنان به کشورمان بر دوش سپاه بود و به خوبی دیده می‌شود که عمده حملات دشمنان در ابعاد رسانه‌ای و شایعه‌آفرینی‌ها متوجه این نیروی توانمند نظام است.

*در ایجاد هم‌دلی میان شیعه و سنی، سپاه فعالیت‌های ارزشمند بسیاری داشته است

وی گفت: در عرصه‌های جدید هم شاهد بوده‌ایم که سپاه در برابر هر رخداد داخلی فعالانه در میدان حاضر بوده است، ما در غرب استان هرمزگان، پروژه‌های بسیاری را سراغ داریم که اگر همت سپاه نبود و می‌خواستیم که به محدودیت‌های دولت در این مناطق اکتفا کنیم، تا ده‌ها سال دیگر هم به جایی نمی‌رسید.

نماینده شهرستان‌های غربی هرمزگان در مجلس ادامه داد: آب‌رسانی به برخی مناطق صعب‌العبور، کمک در احداث ده‌ها موج‌شکن در غرب استان هرمزگان که حرکتی بسیار ارزشمند برای این مناطق بود، نمونه‌هایی از این موارد است.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس ادامه داد: سپاه در عرصه سازندگی، نهضت ویژه‌ای را در کشور ایجاد کرد که اکنون در غیاب شرکت‌های غربی در ده‌ها پروژه نفتی مشارکت فعال دارد.

وی ادامه داد: سپاه اجازه نداد تا تحریم‌های غرب بتواند قامت انقلاب را درهم بشکند و برای همین منظور هم شاهد خشم رسانه‌ای غربی‌ها بر علیه سپاه هستیم.

جباری نقش سپاه در مقابله با اشرار و سوداگران مواد مخدر را نیز یادآور شد و گفت: در مرزهای شرقی کشورمان بارها سپاه در مقابله با تروریست‌ها با همکاری وزارت اطلاعات، خوش درخشیدند و نشان دادند که امنیت و عظمت ایران اسلامی به گونه‌ای نیست که چند تروریست بتوانند آن را بر هم بزنند.

*حضور سپاه در جوار سواحل خلیج فارس اقتدارآفرین بوده است

منتخب مردم غرب هرمزگان در مجلس نهم عنوان کرد: در خلیج فارس، حضور سپاه پاسداران اقتدارآفرین بوده است، نیروی دریایی سپاه عامل اقتدار کشورمان در این منطقه است و حتی ناوهای عظیم آمریکایی‌ از عظمت و ایمان و اعتقاد فرزندان مردم در این نیرو به شدت هراسناکند.

وی افزود: در سایر حوزه‌های مورد نیاز جامعه نیز شاهد حضور گرم سپاه در میان مردم بوده‌ایم، فراموش نکرده‌ایم که ریشه‌کنی فلج اطفال در کشورمان با همکاری سپاه و بسیج در سراسر کشور عملی شد و هم‌اکنون نیز واحدهای درمانی و بهداشتی سپاه پاسداران، سالانه چندین بار در مناطق محروم، بیمارستان‌های صحرایی برپا می‌کنند و در زمینه توسعه زیرساخت‌ها نیز سپاه مشارکت فعال دارد.

جباری در پایان اظهار داشت: شما هیچ نیرویی را در دنیا سراغ ندارید که چنین کارکرد چند وجهی داشته باشد و همین کارکرد منحصر به فرد است که سپاه را در چشم دشمنان به خاری بزرگ بدل کرده است.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول