اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول درمانگاه بیماری‌های ریوی استان زنجان:

بیماری جذام و سل همزاد فقر هستند

خبرگزاری فارس: مسئول درمانگاه بیماری‌های ریوی استان زنجان گفت: دو بیماری جذام و سل همزاد فقر و نا آگاهی هستند.

بیماری جذام و سل همزاد فقر هستند

زینب تنها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، درصد درمان جذام را بسته به زمان تشخیص آن دانست و اظهار داشت: جذام هر چه زودتر شناسایی شود درصد آسیب‌رسانی آن کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه جامعه هنوز از بیمارهایی به مانند جذام و سل ترس دارد، افزود: انجمن خیریه حمایت از بیماری‌های جذام و سل از بیماران جذامی به صورت دائم حمایت می‌کند.

نایب رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سل و جذام استان زنجان با اشاره به اینکه دوره درمان آخرین بیمار جذامی شناسایی شده در استان زنجان سال گذشته پایان یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر بیمار جذامی شناسایی شده در سطح استان زنجان وجود ندارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره واگیری بیماری جذام گفت: این بیماری در دوران فعالیت خود واگیر دارد.

تنها ادامه داد: انجمن حمایت از بیماری‌های سل و جذام بیماران و خانواده‌های آنها را زیر پوشش قرار داده و در واقع همه خانواده آنها را حمایت می‌کند.

وی با اشاره به مشکل بودن حضور بیمار جذامی در جامعه به دلیل عوارض بر جای مانده از بیماری تصریح کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران مسلول و جذامی اقدام به حمایت‌های اجتماعی از بیماران کرده و مایحتاج زندگی آنها را تامین می‌کند.

مسئول درمانگاه بیماری‌های ریوی استان زنجان تعداد پرونده‌های بیماران مسلول را در انجمن متفاوت عنوان کرد و گفت: این پرونده‌ها بسته به طول درمان متغیر است.

وی رابطه تغذیه و بهداشت را بین دو بیماری سل و جذام مستقیم اعلام کرد و افزود: دو بیماری جذام و سل در واقع همزاد فقر و نا آگاهی هستند.

تنها تصریح کرد: بیماران درگیر با دو بیماری جذام و سل در سطح استان زنجان نیازهای درمانی خود را از درمانگاه شماره 13 که مخصوص بیماران ریوی است دریافت می‌کنند.

وی بیماری جذام را یک بیماری عفونی با عامل میکروبی عنوان کرد و گفت: این بیماری پوست، اعصاب محیطی، دستگاه تنفسی فوقانی و چشم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نایب رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران مسلول و جذامی استان زنجان تصریح کرد: اگر تماس با بیمار جذامی که در دوران فعال بیماری است طولانی مدت باشد واگیر دارد.

وی بیماری سل را نیز به مانند بیماری جذام یک بیماری عفونی با عامل میکروبی عنوان کرد و گفت: این بیماری همه اعضای بدن را به‌ویژه دستگاه تنفس فوقانی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تنها تاکید کرد: دو بیماری جذام و سل اگر به موقع  تشخیص داده شوند درمان می‌شوند و اگر به موقع شناسایی و درمان نشوند منجر به مرگ می‌شوند.

انجمن خیریه حمایت از بیماران مسلول و جذامی قدیمی‌ترین انجمن خیریه فعال در سطح استان زنجان است که در سال 61 تشکیل شده است.

این انجمن خیریه با پیشنهاد عبدالرزاق پزشک پاکستانی و با حضور خیرانی چون ابوالحسن چتری، حمید سیدین و مرحوم جهانگیر نیکخواه بهرامی پایه‌گذاری شد.

در حال حاضر این انجمن با مدیریت بهرام حاجی‌کریم و عضویت جواد گرانمایه، حمید سیدین و طاهری فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول