اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت می‌گیرد

واکسینه 670 قلاده سگ علیه بیماری هاری در ریگان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: در سال جاری 670 قلاده سگ علیه بیماری هاری در شهرستان ریگان واکسینه می‌شوند.

واکسینه 670 قلاده سگ علیه بیماری هاری در ریگان

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: بیماری هاری یک بیماری ویروسی بوده و جزو بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تلقی می‌شود و از طریق ایجاد گاز گرفتگی توسط حیوان هار انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه ویروس پس از گزش و از طریق سیستم عصبی به مغز رفته و سبب انسفالیت مغزی و مرگ می‌شود ، تصریح کرد: سگ و گربه از مهم‌ترین حیواناتی هستند که در صورت آلوده بودن به این ویروس می‌توانند در انتقال بیماری نقش داشته باشند.

جعفری بیان داشت: به همین دلیل کسانی که چنین حیواناتی نگه می‌دارند باید اصول نگهداری صحیح از میدان از جمله تغذیه مناسب محیط بهداشتی و واکسیناسیون و همچنین خوراندن داروهای ضد انگل را فرا گیرند.

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان افزود: با توجه به اینکه سگ‌ها بیشترین آمار حیوانات خانگی را به خود اختصاص می‌دهند، لذا واکسیناسیون سگ از دو ماهگی آغاز و هر ساله تکرار می‌شود و رعایت فاصله زمانی مهم‌ترین اصل در تأثیرپذیری واکسن است.

وی از صاحبان سگ‌های گله و نگهبان خواست نسبت به واکسیناسیون حیوانات خود اقدام کنند و همچنین با توجه به اینکه سگ‌ها در سیکل انتقال بیماری‌های انگلی از قبیل کیست، هیداتیت، سیستی، سرکوس، تنیاکولیس و انگل مولتی‌سپس و ... نقش دارند، لذا استفاده از داروهای ضد انگل خوراکی را فراموش نکنند.

جعفری گفت: در صورت هر گونه موارد پوستی به دامپزشک برای درمان مراجعه کنند، زیرا گونه‌های انگلی و قارچی از بیماری‌های پوست این حیوانات خانگی می‌تواند میسر باشد.

وی افزود: در سال جاری 670 قلاده سگ علیه بیماری هاری در شهرستان ریگان واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول