اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت:

دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت در حذف بیماری مالاریا موفق عمل کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سابق دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: این دانشگاه طی یک سال توانست در زمینه حذف کامل مالاریایی که نیاز به حذف 4 سال داشت به طور کامل اقدام و مالاریایی نیز که نیازمند اقدام 14 ساله برای حذف بود، 75 درصد آن حذف شد.

دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت در حذف بیماری مالاریا موفق عمل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم سعیدی پنجشنبه شب در جمع کارکنان دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت اظهار داشت: اقدامات انجام شده در دانشگاه به واسطه کار جمعی تیم‌های تخصصی در درون و بیرون دانشگاه است که سبب کسب موفقیت‌های بسیاری شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم‌پزشکی در جنوب کرمان افزود: سال گذشته خانه بهداشت در تمام نقاط جنوب کرمان ساخته شد، به گونه‌ای که در هیچ یک از نقاط جنوب کرمان خانه بهداشت ساخته نشده برای سرمایه‌گذاری خیران نداشتیم.

سعیدی با بیان اینکه 90 درصد مالاریای کشور در سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان جود دارد، تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت در زمینه حذف دو نوع مالاریای خطرناک، یکی طی چهار سال و دیگری طی مدت زمان 14 سال اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت خیلی زودتر از برنامه مشخص شده طی یک سال توانست در زمینه حذف کامل مالاریایی که نیاز به حذف چهار سال داشت به طور کامل اقدام و مالاریایی نیز که نیازمند اقدام 14 ساله برای حذف بود، طی یک سال 75 درصد آن حذف شد.

رئیس سابق دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اشاره به اجرای واکسیناسیون فلج اطفال زیر پنج سال گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت در اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال از ابتدای آغاز به کار اجرای این طرح تاکنون همه ساله رتبه برتر اجرای واکسیناسیون را بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی جنوب شرق داشته است.

سعیدی ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های صحیح جذب پزشک برای خدمت‌رسانی به مردم در دورترین نقاط حوزه کاری دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت که برای جذب یک کارشناس با مشکل روبه‌رو بود، انجام شد و توانست حداقل دو پزشک جذب کند، چنان که جذب پزشک توسط دانشگاه به بیش از دو برابر رسیده است.

وی افزود: تأمین نیروی انسانی ماما، بهورز را طی این مدت در دانشگاه داشته‌ایم که حدود 70 نفر استخدام شده‌اند.

سعیدی ابراز داشت: با توجه به فعالیت دو بیمارستان در جنوب و عدم وجود بیمارستان در سایر شهرها و فعالیت مراکز بهداشتی درمانی برنامه‌ریزی برای استقرار پزشک و تجهیز مراکز به امکانات آزمایشگاهی و ارائه خدمات مطلوب انجام شد.

رئیس سابق دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت اظهار داشت: در مناطقی که جمعیت 7 هزار نفر وجود داشت این مراکز به آمبولانس مجهز شد و در حوزه درمان نیز در شهرستان جیرفت بیمارستان تک تخصصی زنان با قدمت بیش از 50 سال در دور سوم سفرهای ریاست جمهوری به بیمارستان 200 تختخوابی اختصاص یافت که با فراهم شدن زیرساخت‌ها ساخت و ساز آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

سعیدی گفت: ظرفیت بیمارستان شهرستان عنبرآباد نیز از 32 تختخواب به 96 تختخوابی ارتقا یافت که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: برای بیمارستان کهنوج مجوز ارتقا و توسعه آن تا 200 تختخواب گرفته شد و در شهرستان‌های منوجان، رودبار و قلعه‌گنج بیمارستان‌های 32 تختخوابی آماده بهره‌برداری هستند.

سعیدی ابراز داشت: اقدامات انجام شده در حوزه درمان جذب نیروی متخصص به منظور جلوگیری از اعزام بیماران به استان‌های همجوار است و تاکنون در زمینه پزشک متخصص جذب پزشکان به دو برابر افزایش یافته است.

وی گفت: فراخوان اعضای هیئت علمی در دو نوبت در مرحله نخست 30 عضو و در مرحله دوم 40 عضو در حال انجام و طی مراحل قانونی است.

سعیدی با اشاره به کسب مجوز راه‌اندازی دانشکده بهداشت بیان داشت: راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال با 8 هزار عنوان انجام شده است.

وی اذعان داشت: راه‌اندازی ستاد و معاونت‌های دانشگاه، کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی در سال 90، پیگیری 200 طرح بهداشتی و درمانی، حصارکشی و محوطه‌سازی مراکز و خانه‌های بهداشتی انجام شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: طراحی پردیس دانشگاه برای 5 هزار دانشجو و افزایش درآمد اختصاصی سال 89 به 3.5 میلیارد تومان و در سال 90 نزدیک به 8.5 میلیارد تومان کمک بزرگی برای توسعه و پیشرفت کاری دانشگاه بوده است.

وی بیان داشت: با توجه به 28 درصد کسری بودجه با پیگیری‌های دانشگاه 50 درصد اعتبارات دانشگاه در سال 89 و 90 در کنار 22 درصد اعتبارات سال جاری صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول