نبیالله اکبرپور لیاوئی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار کرد: تردد کامیونها به داخل شهر موجب افزایش ترافیک در داخل شهر، کاهش ایمنی مردم در برابر حوادث جادهای و تخریب معابر شهرداری میشود که زیان اقتصادی بالایی برای شهرداری دارد.
وی پیرامون برطرف کردن این مشکل توضیح داد: طرح جامعی برای عدم تردد کامیونها به داخل شهر شال به مسئولان مربوطه پیشنهاد داده شد تا با کمربندی کردن اطراف این شهر تردد کامیونها را به این کمربندی انتقال دهند و با اجرای این طرح برخی از مشکلات شهر برطرف شود.
اکبرپور لیاوئی با بیان اینکه برای اجرای کمربندی شهر شال باید این کمربندی از وسط زمینهای کشاورزی بگذرد، گفت: برای اجرای این عملیات باید هزینههای بسیاری برای تملک زمین پرداخت کرد همچنین این طرح با تعریف کاربری خدماتی و تملک زمینها قابلیت اجرایی پیدا میکند.
وی در ادامه گفت: با کمربندی کردن اطراف شهر شال مشاغل مزاحم این شهر به کمربندی انتقال مییابد تا مزاحمتهای شهری کاهش یابد.
این مقام مسئول توضیح داد: دبیرخانه شورای عالی شهرسازی متولی مطالعات طرح جامع هادی شهرها در هر استان شده و مطالعات جامع این شهر به پایان رسیده ولی این مطالعات مغایرتهایی با پیشنهادات شهرداری دارد که بر این اساس اداره کل مسکن، شهرسازی پروسه اجرای این کمربندی را در چند سال بعد در دستور کار ندارد.
* ساماندهی ورودی شهر شال با هدف کاهش ترافیک
وی بهبود عبور و مرور شهری، ساماندهی ورودی شهر از سمت جاده تاکستان و دانسفهان، ساماندهی بلوار قدس و بلوار امام خمینی (ره) را از جمله پروژههای سال جاری عنوان و بیان کرد: ساماندهی ورودی شهر و بلوارها با هدف کاهش حجم بار ترافیکی شهر شال انجام میشود.
این مقام مسئول با بیان اینکه وجود خانههای قدیمی از مشکلات دیگر این شهر است، یادآور شد: مردم این شهر باید برای نوسازی خانههای قدیمی اقدامات لازم را انجام دهند تا ایمنی منازل خود را در برابر حوادث از جمله زلزله ارتقا دهند.
انتهای پیام/و20/پ3003